Gå til innhold

Bilsyk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten vår blir så bilsyk. Han kaster opp selv om vi kjører korte turer

( 10 min. kjøring), hvis veien er litt svingete eller vi kjører og stopper noen ganger etterhverandre. Ganske fortvilene både for han og oss. Føler vi har forsøkt mye for at dette skal bli bedre uten hell. Feks. ikke gi mat/drikke minst 1 time før biltur, luftige klær som ikke strammer, ikke for varm bil. Har snakket med legen vår om dette også, fikk til svar at bilsyketabletter ikke er bra for så små barn og at dette vil gjøre han trøtt/sløv. Ut over dette fikk jeg ikke noe råd...

Noen med erfaringer/råd om hva jeg kan gjøre- og hva syns dere om å snu det bakovervente sete til "riktig" vei? Føler det går på bekostning av sikkerheten hans,også har jeg lest at barn som blir bilsyke blir det uansett hvilken vei de sitter. Uff ikke lett det her føler jeg. Vil jo gjerne ha mulighet til å reise på tur/besøk med bil :-/

Ellers skal det sis at han er en frisk og glad skjønn sjarmør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Hva med å prøve slike armbånd som du får kjøpt? De trykker på et punkt på håndleddet som skal gjøre at de ikke blir kvalm...

Vet at det funker veldig bra på min nevø i alle fall. Tror du får kjøpt det på apoteket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv tipset til Bjørnen Collargol først du, og dersom det ikke funker ville jeg rett og slett snudd setet ja! Jeg er veldig imot å snu ungene i bilen før man MÅ, men om han kaster opp hver gang er det jo en veldig god grunn slik jeg ser det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Vår gutt var også bilsyk, vært det siden han var ganske liten, ble tydelig uvel(kvalm?) når vi kjørte bil og gulpet hyppig, så vi rett og slett snudde setet. vi bor på bygda og har 20 min til nærmeste butikk, så valget var rimelig enkelt. Føler ikke jeg er en dårlig mor, heller at jeg er en god mor som tar hensym til hvordan barnet mitt har det. de får si hva de vil de som mener at barn skal sitte bakovervendt, men var jeg dere ville jeg snudd setet uten tvil, men kan være greit å prøve disse armbåndene først da.. Håper det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi oppdaget samme problem i helgen da vi kjørte i 3 timer til fjellet. Han spydde to ganger på vei opp, og to ganger på vei hjem. Har kjørt en del med ham på ferieturer, og ikke vært plaget at han har vært kvalm tidligere. Jeg forhørte meg på helsestasjonen, og helsesøstra mente at man også må tenke på barnets velvære (og ikke bare sikkerhet), og anbefalte oss å snu setet. Det er nå gjort, og junior har ikke vært uvel etter dette. Det går jo ikke bare på vekt (18kg) før man skal snu det, men også på barnets størrelse. Vi har et stort barn som sitter med bena i kryss når vi har det bakovervendt, så ser nå at han får mye bedre plass etter å ha snudd det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...