Gå til innhold

16-åring og innetider


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 16 åring ( jente ) som krangler om innetider. Vi har sagt at hun må være hjemme seinest kl 23 før skoledag, og seinest 0100 i helgene.

Dette synes jeg ikke er strengt i det hele tatt. Men, sjølsagt - " alle andre" får jo være ute så lenge de vil i helgene....

Dessuten har det plutselig blitt veldig populært å overnatte hos hverandre. Jeg vil ikke være for mistenksom, hun drikker ikke alkohol, men jeg vet hun har veldig lyst til å prøve.

Så, nå sitter jeg her og lurer på hva som er rett og galt og normalt for andre?

Den evige kranglinga tar snart knekken på meg.....

 

Hilsen mor til småbarn og tenåring...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Synes ikke det er strengt. De har behvov for klare grenser, og de har behov for søvn!

Her er det også krangling om innetider. Gutten er 16 år, og har kompiser som kjører bil. Jeg må innrømme at istedet for at han skal bli heimkjørt, drar vi heller å henter han selv....da holder han tidene. Og så finner de på så mye rart...Hvorfor i alle dager skal de ut for å grille kl 2 på natten? Og stort sett sier vi nei til overnatting,hvis vi ikke kjenner foreldrene godt,og vet hva de står for!. Så sånn er det her.

Min oppfatning av de som ikke har tidspunkt å forholde seg til, har litt "sløve" foreldre eller som er litt svake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke streng!

Her skal tenåringene inn senest 21.30 i hverdagene og 23.00 i helgene...hehe! Og så lenge de aksepterer dette holder jeg på dette;o)

Så si det til jenta de at noen andre har det mye strengere;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tror alle tenåringer til alle tider har krangla om innnetider. Har femtenåring, gutt, han må i praksis være inne i nitida i uka (fordi han uansett suser med masse han MÅ gjøre før han endelig legger seg) og legge seg halv elleve, er han så sent inne er det selvsagt at lekser er gjort før han gikk ut/der han var. I helgene får han stort sett komme hjem rundt midnatt, hvis han er hos venner, unntaksvis senere men da blir han hentet. Egentlig er leggetid halv tolv i helga om han er her hjemme. Men det store spørsmålet (for ham, ikke for oss) er om man skal ha leggetider i helgen i det hele tatt, han mener at "ingen andre" har det og "alle andre" er oppe så lenge de vil i helga. Jeg er så lei av diskusjoner og "hvorfor" at jeg kan spy, det er jo ikke noe å diskutere men det er faktisk mulig for en person å diskutere med en annen som har avslutta diskusjonen forlengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...