Gå til innhold

Har dere begynt med grøt?


Caroline89

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke, men etter at plutt plutselig begynte å våkne 2 ganger på natta i stedet for 1 (som han alltid har gjort) så har jeg begynt å gi litt tillegg på flaske før han legger seg. Er ikke 4mnd fullt enda, så jeg tenkte å veie på 4mndsdagen og evt ta en nettoveiing for å sjekke hvordan egenprodusert mattilførsel er, og har han ikke gått opp på originalkurven sin til det, så blir det nok grøt her i huset (han er født den 23.). Hadde gått ned en kurve på 3mndskontrollen, men ikke noe helsesøster bekymra seg for (men det gjør jo jeg, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg har en gutt som er født 5.februar. Han har gått fra den øverste percentilen til under gjennomsnitt i lengde og vekt. Han får kun morsmelk. Sålenge han er blid og fornøyd og det er melk i puppen har jeg tenkt til å vente med grøt til nærmere 6 mnd. Han er ban nr.5, og jeg har opplevd dette før,-det har gått helt fint:) Får pupp flere ganger på natta, men det går seg vel til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

her spiser vi fortsatt pupp i samme tempo som tidligere, men har begynt å gi noen få skjeer grøt/mos noen dager i uken. Litt pga nysgjerrighet, litt pga pappan syns det er stas og litt pga flere får anbefalt å utsette barna for litt mat tidligere enn 6 mnd for å UNNGÅ allergier. Mini digger å smake på noe nytt, men hun får som sagt bare ca 5 små skjeer hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... har hoert en burde vente helt med mat til 6 mnd for aa unngaa allergier... Hva er riktig?

Vurderte nemlig aa starte med det selv, men ble fraraadet siden han legger fint paa seg av morsmelk og ammes kun en gang om natten. Han er 3 mnd og 3 uker, veide 3030 gram da han ble foedt og veier naa 7300 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...