Gå til innhold

gode skussmål fra oss:) -og nå prøver vi igjen:)


tone-29

Anbefalte innlegg

Vi fikk vårt andre barn på Finnsnes, og han valgte den ukurante dagen 25.des å melde sin ankomst. 3 uker før termin nesten. Vi ble veldig godt mottatt av snille jordmødre - kom dit 12.30 med bare 1 cm åpning, men kraftige rier, og til barne TV tid var krabaten ute. Det jeg syntes var fint var at alle jordmødrene hadde så tydelig kontroll, og var tilstede når man trengte dem. En sa f.eks, nå reiser du deg litt mot stolen, vugger litt med hoftene og puster slik...og nå kjenner du at hodet slir litt lenger ned i bekkenet..og det gjorde jeg! Veldig konsise og greie beskjeder som hadde virkning. En annenting jeg ikke opplevde med første fødsel var at jordmor satte "åpningsakkupunktur", tre nåler midt oppa hodet og noen i leggene, og da kjente jeg faktisk bekkenet "åpne seg og slappe mye bedre av".

Fødselen gikk så fort og greit, fikk lystgass, og da det var tid for å presse så sa jeg bare "Hva? Nå?" jeg hadde jo ikke hatt særlig vondt i det hele tatt, og gikk fortsatt å ventet på den forferdelige overgangsfasen der jeg på første fødsel følte for å rive av meg en arm og kaste den på jordmor:) Var dette alt???

Helt utrolig. Da lillemann var kommet ut stekte jordmor Grandiosa til oss med flagg oppå, og vi fikk chanpagnebrus for å feire:)

Barselstiden va også veldig rolig og fin, tross flere fødsler på huset, vi ble tatt veldig godt vare på.

 

Nå skal vi tilbake til Finnsnes snart, termin om 3 dager, og jeg føler meg trygg på at vi blir tatt godt vare på denne gangen også, med barn nr 3. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...