Gå til innhold

Dere som er "normalvektige" og har i grunn alltid har vært det


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trener ikke, men har gjort det i min ungdom(litt).

 

Spiser det jeg vil, når jeg vil. Trøstespiser aldri(har aldri forstått det behovet der). Men spiser en del sjokolade(en halv til en hel pakke M går med på en dag), og litt potetgull(en pakke på en til 2 uker).

 

tenker ikke magert når jeg lager mat. Skeier ut når det er naturlig, men tenker ikke over at jeg skeier ut. Har jo ikke noe å skeie ut fra, når jeg aldri ellers passer på hvor mye jeg spiser;)

 

Tror det har med at en spiser når en er sulten, og stopper å spise når en er mett. At en ikke like lett går å småspiser mellom måltidene. At mat er godt, men ikke nødvendig til alle døgnets tider. Og så er øynene mine sultnere enn magen, slik at det alltid blir liggende igjen noe på fatet. Jeg bare klarer ikke få ned de siste bitene.

 

Jeg kjenner også at i perioder er jeg sulten hele tiden. da kan jeg legge på meg et par kg. Men så kommer det alltid en periode hvor ingen mat er god(matlei), og jeg spiser dermed mindre(bare nok til å ikke være sulten). Dette har ikke med de kiloene å gjøre, men det bare er sånn. Og da forsvinner jo de få kiloene jeg la på meg:) Jeg var slik som barn også, og kan faktisk si at jeg aldri har slanket meg med "vilje". Tror ikke jeg hadde klart å ha så mye fokus på mat og mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært svært lite flink til å trene etter at vgs med de obligatoriske gymtimene var over. Jeg har hatt en periode på sats, men går ikke der nå lengre. Jeg liker best gåturer egentlig. Å gå en halvtime til et sted jeg skal, og så gå tilbake igjen er det som funker for meg. Så det har jeg gjort en del nå i det siste. Det er det som er trening jeg liker. Når det gjelder måltider har jeg alltid vært av typen som spiser lite men ofte. Til og med når jeg har hatt deltidsjobber ved siden av studiet har jeg alltid spurt om å få et kvarter ganger to med frikvarter slik at jeg kunne spise da, fremfor å få en lang pause på en halvtime og spise mye. I mange år har det også vært slik at jeg kun har spist to skiver ved brødmåltid. Vet ikke helt hvordan akkurat det begynte. Men jeg syns det er godt å ikke overspise. Kroppen venner seg etter hvert til det også. En annen ting som kjennetegner meg og måltidsvaner er at jeg spiser (desverre- kan diskuteres) ganske sakte. Det bare er slik.. Grønnsaker og sunne ting har jeg vært ganske dårlig på, men prøver å være flink med det nå når jeg er gravid. Selv om jeg liker frukt da, så viss jeg har en pakke druer kan jeg spise den opp på null komma niks. Desverre er det litt slik at jeg er sånn med mye godteri også. Men, men. Jeg burde bli flinkere med å ikke skeie ut så ofte. Selv om det også har gått i berg og dalbane. Før jeg møtte mannen min måtte jeg jo handle inn all mat selv. Og det var en lang bakke opp til dit jeg bodde. I den perioden ble det ofte til at jeg kun spiste det nødvendige og ikke skeide ut med godteri siden da ble det mye å bære fra butikken. Inntil nå de siste par åra har jeg også hatt som en liten regel å ikke spise de siste par timene før jeg legger meg. Akkurat nå er jeg ikke flink til å holde den regelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar jenter!!

 

Ser ut som jeg sikkert er for streng mot meg selv, ved å ikke tillate meg selv å spise godteri. For når jeg da "sprekker" så sprekker jeg så inmari å sliter med å komme igang igjen.

 

Ser ut som de fleste av dere spiser litt godteri innimellom og dermed ikke får det store suget.

 

Også veldig godt å se at dere også må tenke litt på kosthold og trening :)

 

Dere har virkelig gitt meg ny motivasjon :)

Nå skal jeg ikke slanke meg lenger, bare gjøre som dere. Slik at jeg ikke får de store sprekkene. Og heller satse på å få i gang jevnlig trening.

 

Tusen tusen takk igjen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vel ca 5 kilo for mye på kroppen akkurat nå, men det er fordi jeg fødte for 5 uker siden- ellers har jeg alltid vært tynn/normalvektig.

 

Før spiste jeg hva jeg ville og trente aldri (men var ganske naturlig aktiv likevel), men siden jeg mener det er viktig å være sunn og frisk selv om man er slank, så har jeg de siste årene fokusert på å spise sunnere for helsas skyld.

Likevel har jeg aldri stappa innpå ubegrensede mengder med mat, jeg har alltid spist lite om gangen, og ofte.

 

Nå om dagen går jeg tur med hunden i minst en time om dagen- som regel 2 timer. Spiser mest mulig grønt, grovt og magert, spiser når jeg er sulten og slutter når jeg er mett.

Godteri spiser jeg som regel bare i helgene, kan spise det ellers også, men ikke i store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener og trener. Har noen faste øvelser jeg gjør. Går tur et par gang i uka. Har en jobb der jeg går endel. Trener 2 gang i uka. Spiser helt normal sunn mat. Skeier ut grundig hver helg. Alltid had BMI på 19-21. Nå ligger jeg på 20.

 

Er bare tilfeldig og flaks at jeg er slik jeg er. Heldig med genene rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...