Gå til innhold

Hva kan/kan ikke barna deres nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min kan stå alene uten støtte. Sette seg opp på knær uten støtte. Gå langs bord, vegger, med trillevogna, men tør ikke gå mer enn et par skritt uten støtte. Har akkurat lært å klappe og er flink til å spise selv med hendene. Men han kan ikke si et eneste fornuftig ord, peke på ting, vise hvor stor han er eller vinke. Det virker heller ikke som han forstår et eneste ord av det vi sier. Hender han reagerer på navnet sitt bare.

Er ungen min litt seint ute? Er ikke bekymra eller noe sånt altså. Lurer bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan vi faktisk ganske mye:) S springer avgårde ute og inne. Er flink til å gå trapper hvis vi holder han i hånda. Viser hvor stor han er hvis vi spør, klapper i hendene når vi synger klappe søte og vinker hadet. Hvis han trenger hjelp til å komme seg ned en høy dørstokk, strekker han ut hånda. Sier takk takk (på sin egen måte) Lyder navnet sitt når han vil og fostår ordet nei, men bryr seg ikke om det. Bare ler. Idag har vi vært i sandkassa og øvd på å spa sand med spade. Kommer seg ned fra sofaen uten hjelp. Alle er forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gutten minn går ikke alene, men går langsmed. og så har han perfeksjonert krabbingen, utrolig at det kan gå så raskt unna på alle fire. Han elsker og klatre og kommer seg opp og ned på de mest utrolige plasser, skjønner ikke helt hvordan han gjør det. Han finner på veldig mye ugang, kommer han seg inn i skuffer og skap er alt utover på null komma niks. Han styrer stereoannlegget selv, til tider spilles det veldig høy musikk.Han elsker og bygge med duplo. Har ikke så mye sråk ennå, men sier mamma, pappa, nei, borte og der. Og så liker han å kile mamman sin. Han løfter opp genseren og kommer med de små fingrene og kiler meg og jeg må le høy hver gang. Og han kan bruke lang tid på og stå og se på kaninene og prate med dem. Spise selv vill han også, det er jo greit med brød mat, men skal han spise med skje er det best og sitte ute. Skjeen har han null kontroll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min kan ikke gå enda. Har gått to skritt alene for tre uker siden, men det har ikke skjedd verken før eller siden. Men er veldig dreven på å gå rundt møbler og med gåvogna si. Ellers kan han vinke, spise med fingrene (ikke skje nei, det blir bare søl), si mamma, pappa, mø, bæ og der (samtidig som han peker). Gutten her er også en dreven klatrer, klatrer opp trappa fort som bare det og opp på det meste annet i riktig høyde. Klarer å åle seg ned fra senga vår, hvis vi hjelper han å legge seg riktig til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...