Gå til innhold

Fra sommeren av i år blir det slutt på lystgassen!!!!!!!!!!!!!


Sanna

Anbefalte innlegg

Jeg så et oppslag i dag da jeg var til UL. Fra juni eller juli blir det ikke lenger lystgass på Ålesund sjukehus! Hjelp!!! Jeg hadde slik nytte av dette sist.... Jeg skjønner jo at de gjør det, men jeg syns det burde vært vurdert bedre utlufting heller. Jeg vet jeg kommer til å grue meg ekstra no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ja hurra for det( ironi) . Alternative metoder er healing, hypnose, varmekluter, bad og akupunktur. Hvor dumme tror de at vi er...

Forstår ikke hvordan det er mulig i år 2009 å fjerne et slikt hjelpemiddel. Man klarer å få folk til månen, men ikke å lage føde rom med god ventilasjon, gode aparat for lystgassen og event "kammer/lokk" over den fødende slik at hun i deler av fødselen kan få lystgass.Kan ikke jordmødrene ha gassmaske på seg da? iallefall deler av fødselen. Skam til de som jobber med fødende kvinner og som går god for at denne ordningen går igjennom så lett. Forstår ikke at flere vordende mødrer reagerer. Hadde det vært menn som føder hadde det nå vært et baluba uten like.Stakkars førstegangsfødende som får en lang fødsel. Min første fødsel varte i 42 timer, og uten lystgass vet jeg ikke om jeg hadde fått flere barn. Jeg skal iallefall ha epidural nå. Med min flaks kommer sikkert til å føde 1. juni slik at jeg akkurat går glipp av lystgassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vil ikke si at jordmødre og barnepleiere skal skamme seg - de jobber der på fast basis og forskning viser at det ikke er bra! Og de vel jo like mye som oss ta vare på helsen sin! Men har ikke Volda lystgass da? Er jo ikke noe problem å føde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunnelse : mulig økt fare for spontanabort hos de som jobber fast på fødestuene.

 

Jeg finner det vanskelig å være forbannet for at arbeidsmiljøet ivaretas. Har selv opplevd 3 spontanaborter, og unner ingen å oppleve dette, iallefall ikke fordi jeg selv skal ha det litt mindre vondt en periode. Håper å kunne bruke dusj/varmtvann. Iflge venninne var dette bedre enn lystgass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født i både Volde og Ålesund. Tre fødsler uten noe som helst slags hjelp, annet enn pusteteknikk. Gikk kjempebra !! :))

 

Prøvde lystgass med første, ble kvlam med en gang maska kom nær ansiktet, så det ble med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...