Gå til innhold

Mat - Hjelp!


Lillefot08

Anbefalte innlegg

Lillemor er snart 6 mnd og jeg tenkte at jeg skulle begynne med litt middagsmat til baby. Har prøvd ferdig babymat på glass og lagd selv. Kokt poteter og gulrøtter og most dette med litt morsmelk. Men hun brekker seg og kaster opp. Noen fler som har dette problemet? Hun har spist bananmos og svisker siden hun var 2 mnd. Men middagsmat vil hun ikke ha;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille jenta vårres spise grøt og frukt som bare d.. Alt vi har gitt a har gått rett ned, utenom potet. Har prøvd å gi a potet blanda me mm et par ganga, men går ikke.. Hu lage DEN grimasen, å får gysninga. Men må nesten prøv igjen snart. Hu e forresten straks 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn kanskje med kun gulrot? Men, vil ho ikkje ha middag så vent ei stund til før du introduserer på nytt igjen. Prøv gjerne dei middagsglasa for 4 mnd og oppover. Begynn og gjerne med kun 1 skei.

 

Her er vi i full gang med middag og kveldsgraut. Vi har begynt med litt graut til formiddagsmat og.

 

Men, kvifor begynte du med banan og svisker når ho var 2 mnd? Det normale er ikkje å begynne før dei er 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun syntes banan var så godt. Både jeg og broren min fikk det når vi var små.

Det normale? Det er det som står i bøker her i Norge...mens i andre land, får de presset appelsindsaft fra de er noen dager gamle.

Svisker har hun fått da hun kun bæsjer en gang i uken, og det hjelper.

 

Har prøvd med gulrot også..men blanda det med litt potet og morsmelk.

Men da skal jeg prøve kun gulrot.

Nå får hun grøt om kvelden og det går bedre og bedre:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...