Gå til innhold

Gravid i 6. mnd, og damen gjør det slutt


Gladgutt76

Anbefalte innlegg

Hva slags rettigheter har man når min gravide kjæreste gjør det slutt nå tre mnd før barnet blir født?

 

Jeg vil være sammen med barnet mitt så mye som mulig, like mye som henne.... Hva med pappapermisjon og sånn? Vi bor ikke sammen, har aldri bodd sammen, og bor et godt stykke unna hverandre.....men før hun ble gravid var planen å flytte sammen nå til sommeren.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun ammer er det ikke så mye du kan gjøre, annet enn å besøke barnet hos henne, dessverre. Om dette blir et flaskebarn kan du ha barnet et par timer innimellom. Når ammingen er over og barnet nærmer seg året kan dere komme til en avtale om samvær. Men når barnet er lite trenger det mammaen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke barnet pappaen sin like mye som mammaen sin? Om det er et flaskebarn, trenger barnet mor mer enn far, og i så fall, hvorfor det???

Høres ut som det er en kvinne som har skrevet dette? Det er vel heller sånn at det er MOR som trenger barn, ikke barn som trenger mor?

 

Barnet trenger både mor og far, akkurat like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel strengt talt ikke lese immellom linjene da, men dette er jo strengt talt meget forståelig....

Et nyfødt barn som ammes er noe helt anna enn et flaskebarn, så må det jo huskes på at et lite barn er veldig avhengig av mora si. Ikke misforstå kjære fedre, mener jo ikke at ikke barnet trenger dere for det gjør det jo selvfølgelig!!! men må huske på at mor har hatt dette nurket inne i magen sin i 9 måneder noe som resulterer i et sterkt bånd mellom disse to individene..... Om barnet ammes så må jo selvfølgelig far få muligheten til å treffe barnet fordi, kan jo ta med seg ungen sin på trilleturer etc, er masser å gjøre..... Men helgesamværet blir det verre med så lenge ungen er avhengig av puppen til mor :)

Man må huske på at barnet skal ha muligheten til å skape bånd med far også, å dette greier man om man samarbeider godt!!!

Kjente jeg ble mektig provosert over at en mann kan skrive at det er vel heller sånn at MOR trenger barn, ikke barn som trenger mor!!!

Les litt omkring hva det hele dreier seg om før du utaler deg.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at barnet ikke hadde overlevd hvis ikke mor hadde vært der?? Barnet trenger begge foreldrene sine, så enkelt er det....

 

Jeg skjønner selvfølgelig at mor og barn må være sammen.... men at en trilletur er nok for far, det er jo litt merkelig, er det ikke?

 

Hva er det det dreier seg om, det at det er barnet som trenger mor, og ikke motsatt? Kan du forklare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dulle.

Jeg hadde kontaktet nav og spurt de hva du kan gjøre.

Det må da gå an å få til en samværsordning selv om mor ammer.

Det finnes så mange gode pumper nå om dagen, så om du kan ta over noen matperioder så burde jo ikke det være noe problem, så lenge barnet tar flaske om det blir ammet.

Jeg har tvillinger som begge nektet flaske frem til de var 8 måneder, o det kan by på et problrm ved mattider frem til barnet er klar for fast føde. Etterhvert så blir de jo noen måltider som vil bestå av middagsmat,grøt osv og da bir det lettere igjen.

 

forhåpentligvis vil barnet kjenne deg like godt som sin mor,og tar flaske med morsmelk som har blitt pumpet. eller morsmelkserstatning om det er et flaskebarn.

 

det krever litt samarbeid mellom dere som foreldre, men alt går så lenge dere er innstilt på det:)

 

Snakk med moren til ditt kommende barn om hvordan dere kan være best mulig foreldre til barnet selv om dere ikke lenger er sammen.

Skal du være med på fødsel, hvordan dele permisjon osv.

 

Nav kan sikkert hjelpe deg med dette.

 

stå på, flott at du vil stille opp for barnet ditt.

 

Lykke til.

 

 

og for dere anonyme som krangler om hvem barnet har det best hos osv...det har vel ingenting med hva dulle spør om!

 

barnet har det best hos foreldre som elsker de, både mamma og pappa.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er jeg enig i.....begge trengs selvfølgelig...syns du skrev et fint innlegg der pluttiplutt...:-)

Ville bare si det...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Dersom barn trenger mor mer enn far så er det fordi far har vært for lite på banen fra fødsel (evt ikke fått lov til å være til stede).

 

Selvfølgelig kan ikke menn amme, men av mor å nekte/ hindre far i å være en del av hverdagen til barnet sitt er egoistisk og ikke med tanke på det beate for barnet!

For at far skal være en god støttespiller for barnet i oppveksten og få et nært forhold til far er det viktig at forholdet dannes tidlig, så man blir odentilg godt kjennt.

Enhver kvinne burde også (enten man er sammen med barnefar eller ikke) la far få ta egne avgjørelser ang barnet. Hva det skal ha på seg, bør det bade i dag, trengs bleia skiftes nå, hvor mye grøt barnet skal spise etc)

 

Skrevet av en kvinne som ser og hører mye urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er veldig enig at det er jo selvfølgelig det beste for barnet at begge foreldrene er delaktige fra starten av sånn at forholdet blir bra både med mor og far...men ammes barnet har faren ingen rett på samvær mer enn noen timer om gangen...frem til barnet er 1 år da kan det være på overnatting:)

 

Men dette er jo opp til hver enkelt å bestemme, går jo ann at mor pumper seg og at barnet kan være på overnatting hos far av og til, for regner jo med at barnet er på overnatting andre plasser selvom mor ammer...:)

 

Lykke til du!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...