Gå til innhold

Leggerutiner...


moniki* 3 prinsesser*

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om de er noen som har fått til faste leggerutiner allerede, og evt hvordan og når legger dere babyene deres for natta..?

Og hvor gamle var dem ca?

 

'Har ei tulle på 7 uker som er veldig urolig sent på kvelden, og tar ikke natta før mellom 23 og 01, og det er litt i det seneste laget for meg, men da sover ho stort sett frem til 04 - 06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei jente på 9 uker og hu legger seg sammen med meg rundt 22.30. Mater hu i senga. Da hu er fornøyd legger jeg hu, gir hu smokk hvis hu vil ha den, så sovner hu rundt 23.00 - 23.30 og sover til 04.00 - 05.00. Gir hu mat og legger hu tilbake og da sover hu til 07.00 - 08.00 :)

 

Er veldig gla for at vi har fått hu til å sove av seg selv, for da slipper vi vugging og bæring midt på natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på straks 10 uker, han får siste pupp mellom 20-21 sovner da rett etter på. Sover stort sett til rundt kl 4. Han våkner ofte noen ganger mellom det, men har da bare mistet smokken. Får mat da kl 4 og sover stort sett til rundt 7-8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutinen rundt legging er den samme, men selve leggetidspunktet varierer litt alt etter hvordan vi faller ut med amming. Vanligvis blir legging rundt 23, noen ganger rett etter 22. Sover da vanligvis til ca 05 for mat, så litt våken og sove igjen til 08. Kan godt duppe litt før siste matøkt, men siden vi ikke finner ladeadapteret til babycallen så har vi ikek tørt å legge ham "skikkelig" før vi selv legger oss enda (i 2. etg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lillemor trøtt som en dupp rundt kl 19. Noen ganger drøyer det litt lengre. Hun får pupp i senga, og sover til jeg legger meg i 01 tiden, da halv-våkner hun som regel, og får påfyll. Sover til 4-5 tiden, får pupp igjen, og sover videre til rundt 7.30. Slumrer ofte litt til, men er senest oppe til kl 09. Er veldig greit at hun legger seg litt tidlig, så vi får litt tid med storebror, og noen timer voksentid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er 9 uker og er trøtt og klar for å sove i 8-9 tiden,er nesten alltid sovnet til halv ti, sover da til 3-4 pupp og sover til 6-7,sover en times tid er litt våken og så sovner hun til sånn 9-10:)

 

Begynner en times tid før med å stelle henne,gi pupp og så sitter vi å koser og har det helt rolig en liten stund før jeg legger henne,trøtt men våken.Må gjerne inn å gi smokken et par ganger før hun sovner helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en Jente på 12 uker, kom i rutine for ca 4 uker siden. Hun legger seg ca 20-21. Av og til sover hun gjennom hele natten, som oftest vil hun ha mat ved 4 tiden. Vi har fra starten ikke pratet noe om natten og også roet henne i sengen om kvelden slik at vi slipper å gå time etter time og bysse. Det fungerer bra. Så sover hun kun i sengen sin om natten. På dagtid sover hun i vår seng slik at hun forbinder sengen sin med natt og ro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...