Gå til innhold

Hvor kan jeg få lån med en del inkassogjeld og uten kausjonist og sikkerhet ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var da veldig ulogisk, å låne penger for å nedbetale gjeld... Da bare flytter du den, du kvitter deg ikke med den. Du kan kun kvitte deg med gjeld på EN måte, og det er å slutte å låne!

 

Forresten kommer du sannsynligvis ikke til å finne noen som er dum nok til å låne deg noe, uansett, hvis det er slik som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok gå til banken din og høre om de kan hjelpe deg, jeg skjønner deg godt jeg,og synes det er upassende svar av de andre her, det kan skje selv den beste å få sånn gjeld.

Det beste er å få tillit i banken,og få de til å betale ut inkasso,og heller betale lån i banken,er mye bedre rente der, også skal inkasso selskapene slette anmerkningene når gjelden er betalt.

Men der må du passe på selv, for det skjer ikke automatisk.

 

om du kan få hjelp i banken,må du ringe rundt og høre om de godtar lavere beløp enn det opprinnlige kravet,kan være en del penger å spare der.

 

Lykke til :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Det kalles refinansiering?

 

Men saken er den at ex'n min hadde full kontroll på økonomien vår og skulle betale alle regningene våre. Men han betalte hun sine og fellesregningene. Han var og hjemme før meg og fikk hentet posten hver dag, så jeg har aldri sett inkassoregningene eller brevene fra namsmannen. Ikke før jeg var syk en uke. Da hentet jeg posten og etter en uke var jeg flyttet ut.

 

Så min tabbe var fellesøkonomi og å la han ha kontrollen på alt det økonomiske. Men det jeg vil gjøre er å ta opp lån for å bli kvitt svartelisten så jeg kan så få lån i en vanlig bank for det får jeg så snart jeg er kvitt all inkassoen. Da står jeg ikke lenger på listen over dårlige betalere og da vil jeg få innvilget lån. Til å betale ut ett høyrente forbrukslån som det evt. vil bli. Jeg vet det er dumt å ta opp sånne dyre lån, men det blir jo nedbetalt med en gang igjen med ett vanlig banklån med lavere rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)

Hvis du har noen (venner, familieosv..) som kan kausjonere for deg kan du jo refinanisere.. Er jo mye lurere å betale på ETT lån enn ørtenhundre inkassoer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)

Men har du lån fra før av sier du? Vanlig banklån som du skrev. Er det huslån? Kanskje du kan bake inkassoene inn i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme prosess som deg. Vi har smålån hist og pist, og vi må få kontroll på alt. Jeg har dratt med meg inkasso fra x-en min. Jeg gikk på sosialkontoret for å få økonomisk hjelp, dvs, ikke penger, men hjelp til å få styring. De anbefalte først banken vår. Går ikke det må jeg tilbake til sosialkontoret for å få hjelp der.

Ønsker deg lykke til. Gleder meg til vi får orden. Det gjør sikkert du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: fra meg 09:20

Be om et møte i banken. Ta med alt du har, helst satt opp på ark. Hva du har av inkasso og lån. Hva du har av inntekter. Sett opp regnestykke over hva banken kan hjelpe deg med og hvor mye du kan betale i mnd på lån. Ha en god oversikt og møt forbredt. Det viser banken at du er seriøs. Du skal heller ikke møte med lua i hånden. Si alt som det er, vær ærlig. Det var tips jeg fikk fra sosialkontoret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ser du har havnet ienn skikkelig grop når det gjelder dette.

 

felles økonomi betyr ikke å gi denene part full kontroll over alt av penger mens man selv ikke følger med men gjort er gjort.

 

ring rundt til de forskjellige firmaene oginkassobyråene og ta en prat med de og forklar dem om din situasjon og få laget en nedbetalings avtale som du kan leve med. prøv og kontakt banken din og hør om muligheten for hjelp. men ikke forvent at de stiller oppnår du ike har noe sikkerhet å tilby dem. serlig nå i disse finanskrise tider er bankene blitt enda strengere.

 

sett deg ned og regn ut hva du tror dukan klare å leve for. og resten må gå til regninger. det tar tid å komme asjur men det går stille å rolig noen betalings avtaler er ikke lønsomme men da unngår du at de går videre. noen er viktigere enn andre. noe bare må du prioritere fremfor andre.

 

se på utgiftene dine hva slaks utgifter har du som du ikketrenger, tenker da på slike luksus ting som parabol ol som greit kan sløyfes. og sparer deg ikke for myemen litt. kutt ut alle slike abonoment som er unødige.

 

fortell venner og familie om din økonomiske situasjon ikke la skammen få deg til å skjule dette. da er det lettere for dem å forstå hvorfor du ikke blir med på ferier, kafe besøk og shoppeturer. du har ikke råd til det.

 

har selv sittet i et forferdelig klister og det tok meg flere år og komme dit jeg er nå. nå er jeg der hvor jeg kan spare penger til og med. det har vært tøft men uendelig godt å greie seg selv.

 

klær og alt sont som man trenger tenk deg nøye om ikke kjøp fordi det er stilig men hva trenger du og hva kan vente. sørg for å ha det som trengs men ikke noe mer.

 

det er mine råd til deg. dette går bra men det tar tid å komme i orden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

liknende situasjon her jeg hadde en samboer som ikke jobba en periode,jeg jobba ,han gikk i postkassa før meg.

Det jeg ikke visste var at han hadde bestillt masse varer på mitt navn,som han henta før jeg kom hjem.

+ at han hadde ringt sex tlf for over 15.000kr.

Gjett om han åkte rett ut.

Men regningene var så store og mange ,jeg hadde ikke råd til å betale dem ,alt gikk til innkasso,sliter med det enda flere år etterpå .Hjelper ikke å annmelde det står på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Ta kontakt med norske inkassobyråers forening. De kan hente inn info om alle saker fra alle selskap. Når du får oversikten kan du ta med dette til NAV og så kan en gjeldsrådgiver der, eller en som er leid inn av de, hjelpe deg videre. Vet at noen inkassoselskap er behjelpelige med at du betaler et beløp per mnd i alle saker. Vet mest om det selskapet jeg jobber i så klart og der har vi gode løsninger for de med masse gjeld.

Har du trekk i lønn hos namsmann, så vil ikke dette endre seg..

 

Anonymous poster hash: 24e6a...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...