Gå til innhold

lukne gratulasjoner med ny graviditet....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mulig jeg bare er hormonell, men kjenner jeg er forbannet og skuffet over flere reaksjoner vi har fått når vi sier vi skal ha barn igjen. blir 14 måneder mellom.

lukne gratulasjoner, noen himler åpenlyst med øyene (godt voskne folk), rister på hodet har jeg og sett. ei som har to barn selv med to år mellom, kommenterer om hvor travelt vi skal få det, og at hun aldri hadde klart det selv. er vel en litt pysete måte å si at hun ikke ville hatt det sånn selv tenker jeg.

blir litt paff av og til.

fra svigersøster: så var det at nå ville julen bli dyrere, og at jeg ødela for alle andre( ikke vet jeg hvem). nå skal det nevnes at vi er de første som "produserer" barnebarn på begge sider. og hun er like gammel som meg...

men.,....det blir sånn at jeg føler at jeg aldri kan si at jeg er sliten, eller noe i den duren. da får jeg vel tilbake at jeg har valgt det selv....

men mulig jeg er litt vel hormonell....

ja.....det blir travelt. og det er mulig jeg ikke kan forestille meg hvor travelt det blir.men....hvem vet hundre prosent hvordan det blir med to, uansett aldersforskjell..

måtte bare sutre......godt å få det ut..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER SÅ MYE!!

Du skal ikke bry deg om at noen rister på hodet, og svigersøsteren din virker jo helt retardert. Jeg har selv en søster som er 12 mnd eldre enn meg og det har gjennom hele livet vært FANTASTISK!

 

Klart det kan bli travelt, men jeg tror ikke det blir mer travelt enn om du har større forskjell mellom barna. Nå kan barna gjøre samme aktiviteter i årene som kommer. De avlaster også ved å leke med hverandre.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her blir det 13 mnd mellom, og heldigvis har ikke nyheten blitt motatt så dårllig som hos deg. ei i bhg begynte nesten å grine av glede (men hun er nok litt glad i ungene våres også da hennes datter er barnevakten vår).

det blir nok slitsomt med to så tette, men i mitt hode skjønner jeg ikke hvorfor man absolutt skal ha 2-3 år mellom barna. mange venter med å lage neste barn til den yngste er ferdig med bleier. man kan risikere at man går 8-9 år med bleieskift i møte. jeg tenker at det må jo være godt å bli ferdig med det fortest mulig.

uansett lykke til, og ikke bry deg og snodige kommentarer, men gled deg over at et lite nytt under er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer:-)

 

Kommentarer om hvor slitsomt det blir, kommer vel helst fra folk som rett og slett er misunnelige på dere som klarer å få barn. Jeg føler at trenden litt nå, er å få barna så tett som mulig. Her vi bor, vrimler det av søskenvogner overalt med tette søsken. Kjenner flere som har sluttet å amme nr 1 for å kunne bli fort gravid igjen.

 

Min mening er at man kan like gjerne få en til fort, når man allikevel har fått den første. Barna får jo sånn glede av hverandre. Dessuten slipper du søskensjalusi på samme måten som du får om du får 2-3 år mellom ungene. Den første har liksom ikke funnet sin "plass" når den bare er 14 mnd. Jeg skjønner vel egentlig ikke hva som er så travelt med to tette. Det blir en bleie ekstra å skifte. Men etter min mening er det bare en praktisk ting som aldri har bekymret meg

 

Jeg vil anbefale deg en god søskenvogn hvis du tror du kommer til å gå mye. Sjekk i en vognbutikk hva de anbefaler.

 

Dette kommer til å gå kjempefint! Riktig lykke til med resten av graviditeten:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK:-) for oppmuntrene ord:-) varmer godt....og er utrolig glad for at dette forumet finnes! mye positivt å lese..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym 14.15 her:

 

Da vi annonserte at nr 3 var på vei, fikk jeg så mye sure kommentarer fra halvgamle kollegaer på jobb om hvor sliten jeg skulle bli osv... Dette var damer som stort sett har enebarn eller ingen barn selv, og som nå er for gamle til å få flere... Så typisk, og litt preget av misunnelse for at noen av oss faktisk har overskudd til å takle to /tre tette.

 

Vi får nesten bare prøve å bite det i oss, selv om det føles urimelig.

 

Lykke til i hvert fall, alle som venter tette der ute:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så koselig :-) Sønnen min er 5 mndr nå, og jeg kunne igrunn godt tenke meg en liten knert til ganske fort, men skal vel egentlig ikke ha mer enn denne ene. Dessuten har jeg lyst til å jobbe litt, og har overhodet ikke lyst til å flytte fra denne geniale, men lille leiligheten. Og mannen vil ha EN unge :-D Jeg ville egentlig ikke ha barn i det hele tatt før ganske nylig jeg. Forundret over meg selv!

 

Tenker det kommer til å bli livat og koselig hos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Først av alt - GRATULERER!

Jeg har to stk på 2 år og 8 mnd nå. Jeg opplevde begge deler da jeg ventet nr 2, men mange himlet med øynene til meg også og sa dette helt idiotiske om at det blir så sliiiitsom etc etc. Tenk å si noe så innlysende. Heeeerrreguuud!!!

Klart det er slitsomt (ingen av mine sov det første året...) men jeg er jo mye mer stolt enn jeg er sliten. Og det sier mye om hvor stolt jeg er...

Jeg er jo så inderlig glad i disse småtrollene mine.

Bare hev hodet og vær stolt av hvor fruktbar du er! Og hvis noen kommer med bemerkninger så la dem få en dose av hormonene dine!

God klem til deg supermammaen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har 14 mnd mellom mine små og den minste er nå rundet to måneder. Kan bare si at jeg også ble møtt av noe av det samme da jeg fortalte omverdenen at jeg var havnet i "uløkka" igjen. "Det kommer til å bli stritt", "Du kommer til å bli dobbelt så trøtt som med den første", "Skal du ikke ha den eldste i barnehage?? Er du gaaal??" Var blant annet noen av kommentarene. Javel. Så blir noen dager tøffere enn andre, men snakk om å ta piffen og gleden over å mestre det å ha to babyer på ulikt nivå å ta seg av? Man burde heller få høre så ofte som mulig over hvor flink man er, at dette kommer til å gå så greit så.. Gjør så innmari mye for moralen. Klart det hele har med ens innstilling å gjøre, og evnen til å be om hjelp når man synes det røyner på.

 

Vi har ikke hatt en eneste dag med avlastning, og en liten gutt som ble født i såkalt "stjernekikker"-posisjon, så han har vært mye urolig og vi har hatt endel ammeproblemer. Men guess what? Vi lever ennå. Ja, jeg er trøtt innimellom, men mest av alt er jeg egentlig forbausende pigg til tross for litt lite søvn innimellom. Snart er poden tre måneder og da begynner jo ting og bli lettere. Og tiden raser avgårde. Snart er de komfirmanter tenker nå jeg. Så ikke bry deg for mye om de der kommentarene man får fra litt tankeløse folk, for de kan nesten få en til å bare grue seg for det som kommer istedet for å glede seg. Ting kommer til å gå seg til etter en stund, men det kommer til å være litt sånn kaos den første tiden. Rutiner tar jo sin tid og etablere.

 

Masse lykke til!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gratulerer så masse! Det blir nok helt kjempefint skal du se!

Føler også at normen er å vente til barnet er to år med å bli gravid igjen, slik at det blir ca 3 år mellom. Vi får 2 år og 3 mnd mellom (så hører vel ikke hjemme her på forument, men så mye interessant å lese!) men til og med i vår situasjon føler jeg at mange synes det blir for tett!! Spesielt fra arbeidsmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

en meget forsinket takk til alle positive svar. nå har jeg født:-) bare for fire dager siden. er stolt mamma til to jenter. merker at folk reagerer enda, og er nesten litt sånn lunkne med gratulasjoner. liksom ikke like stas. men langt fra alle heldigvis. men det synes både jeg og mannen min. så det er det viktigste.

nå skal jeg kose meg med begge jentene hjemme en stund. tenker at jeg skal benytte meg av åpen barnehage til eldstejenta. kunne ikke tenkt meg å levert henne fra meg i barnehage enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer med jente nummer to! :-)

 

Det kommer til å gå så fint at. Det er faktisk ganske så vanlig å få barn med to års mellomrom eller mindr. Ihvertfall her.

Klart det er travelt, særlig etter noen måneder når minsten er over alt og krever mer. Men så blir det enklere igjen, for de har jo alltid en lekekamerat. :-) Så bra gled deg du. Og kos deg med både baby og liten storesøster. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det 19,5mnd mellom guttene som nå er 4år og snart 6år. Første 1,5året etter at minstemann ble født var tøft, med detmye pga vår livssituasjon og ikke bare fordi at vi fikk unger tett. Og ja man blir trøtt og sliten, men d blir man jo av å ha bare en også. Er veldig glad for at jeg fikk bleiene samtidig. Også er det så greit å ha de så tett i forhold til interesser å sånt nå. Krangler som søsken flest det gjør de, tro meg. Men jeg ser at de har et veldig spesielt å nært forhold, selvom de er så forskjellige personligheter som det er mulig å få.

 

Når jeg og min nye samboer begynner å prøve på barn sammen er planen å få to tette igjen! Ser at det for ungene er en stor styrke å ha en som "alltid" ha vært der og den omsorgen de viser for hverandre er ubeskrivelig!

 

Gratulere så utrolig mye! Dette blir helt fantastisk. Gled deg over barna dine og hev deg over det alle andre sier og mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer også så mye, jeg fødte også for noen dager siden og er bare så glad for valget vårt om å ha to så tett (16mnd). Dette skal gå så bra! Drit i all folk som reagerer negativt, de er bare misunnlig og ønsker å høre hvor slitsom det er for deg og slike ting. Så er de så forbauset når du sier at du faktisk har det veldig bra og trives med livet...

Kos deg med begge, det er en herrrrlig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det..

Her blir det også 14 mnd imellom dem, og jeg fortalte det til den første utenfor familie og nær vennekrets på lørdag. Da fikk jeg reaksjonen: "Å HERREGUD.. Hvis det hadde vært meg hadde jeg tatt livet av meg selv"!

Jo, takk det var da hyggelig å si..

Kjente jeg ble så sint at jeg måtte si vi hadde dårlig tid og måtte gå.

 

Men jenter, DETTE klarer vi! Vi er tydeligvis skapt til å klare to så tette, så vi tygger tennene sammen og fikser det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

en liten oppsummering fra meg som har laget dette innlegget.

nå er minste ca 16 mnd og eldste to og et halvt år.

nå har jeg ulønnet permisjon frem til september. jobbet litt i 2010. annenhver uke. jeg og mannen delte med å gå hjemme.

synes det er helt topp å ha to så tette. de har stor glede av hverandre allerede! eks:mens jeg lager middag, så leker og tøyser det med hverandre. husker hu eldste hang i bena når hun var alene.

er litt lei av å skifte bæsjebleier. men ikke nok til at vi vurdere å få nummer tre. men må vente litt til. men blir fire år da mellom eldste og minste da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...