Gå til innhold

Andre med premature barn?


senorita78

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tvillinger, gutt og jente 22 januar, født i uke 35. Hadde termin 25 februar.

Hvordan er deres hverdag med premature barn? Har ting gått bra?

Jeg ammer barna ca hver 3-4 time og 4-5 time om natten. De sover fortsatt mye mellom måltidene, men er litt våkne og kvikke innimellom.

Barna var ca 2100 gram ved fødsel og er ca 4 kg nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår var såvidt prematur, født i uke 36. Han hadde allerede rukket å bli 3300gr og 50 cm, så han var jo stor nok. Han ble tatt med hastekeisersnitt etter at de oppdaget at han hadde for høy puls, og fikk seg en ukes tid på nyfødt intensiv. Han måtte også behandles for gulsot etter at han ble utskrevet fra intensiven og hadde en dårlig vektoppgang de første ukene. Nå har han kommet seg godt, er blitt 4,5 kg og er mer og mer våken på dagen. Sover ofte 6-7 timer på natta.

 

Nå når han har blitt to måndeder merker jeg ikke stort til at han var litt for tidlig. Det eneste jeg ser er at han er litt "tregere" i utviklingen enn søstra som var født to uker etter termin. Han brukte blant annet 5 uker på å få fram det første smilet, mens søstra smilte da hun var bare 2 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min ble født i uke 36 pga svangerskapsforgiftning. Da var han 2620 gram og 48 cm. Nå er han 12 uker, og jeg merker i grunn ikke så mye til at han er prematur lenger. Han veide nesten 5 kg i uke 10, og har hatt god vekst.

 

I dag har han tydeligvis en sovedag, han har sånne innimellom. Han sov 7 timer i natt (ny rekord) og har sovet mye i løpet av formiddagen. I går sov han nesten ikke, så kanskje han tar igjen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen min ble født i uke 36+5, men var stor nok forde 3140 og 50 cm. Fikk bli med hjem med en gang også, altså etter to dager vanlig på sykehuset... Var ikke noe spesiel grunn til at ho kom tidligere, vannet bare gikk... På 2 mnd kontrollen så veide ho 5880 og 58 cm, så merker ikke akkurat veldig mye til at ho er prematur :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ei jente født 11. januar, i uke 34+5. Ho var 2434 g og 46 cm. Nå er ho blitt litt over 4 kg, og vi merker heller ikke mye til at ho er prematur. Sover kanskje mer enn andre babyer på 3 mnd, men ellers så smiler hun, prater og ler i vei :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg fikk også tvillinger, enegga jenter 27.januar.De ble født i uke 35+2.. Er våre første barn så har ikke noe å sammenligne med da ;) Men vokser fint, om enn noe under snittet på 3mnd kontrollen..Ellers lå de godt an på de testene som ble tatt. De er ca 4900 og 4600 nå.Smiler og ler, pludrer og prater med oss og hverandre. Nå har vi fått ting litt på stell med rutiner, så jeg har inntrykk av at de ikke ligger SÅ langt etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

har ikke vært inne på klubbsiden på eeeeeevigheter. fikk en jente 17.01.09, født 31+0. var 3 uker på nyfødtintensiven. er stor jente på 8.6 kg og 64.5 cm nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en gutt som ble født 1. Januar i uke 33+6! Vi lå 2 uker nyfødt intensiv og fikk god hjelp der! Han vokser og trives nå, men er veldig sent ute med alt føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...