Gå til innhold

Begynne med mat?Søvn?Leker?


jessheim34

Anbefalte innlegg

Heisan,

Har dere begynnt med noe mat,grøt ennå?skal man vente til 6 mnd kansje??

Sover deres hele natten nå?min datter våkner noen ganger bare 1 gang,men oftest 2..

Tips på leker at bruke nå?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Her er det fortsatt bare pupp som gjelder, snuppa har ikke smakt noe annet så langt i livet. Venter nok med grøt til hun blir 6 mnd.

 

Hun har vært veldig flink om natten og har ofte sovet gjennom hele natta. I de siste dagene har dette endret seg litt så nå vil hun gjerne ha mat en gang om natta. Kan hende hun trenger mer mat nå som hun har vokst så masse.

 

Vi har ikke så veldig mange leker ennå, det går for det meste i babygym, rangler, plastnøkler, myke bøker og noen små bamser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss ein fullammer barnet trenger ein ikkje gå over til fast føde før 6 mnd. Bruker ein derimot tillegg eller begge deler anbefales det at ein begynner med litt graut allereie i 4 mnd alderen.

 

Har begynt med litt graut no. Begynte med litt smaksprøver om kvelden med graut (maisgraut). Men, i dag begynte eg med graut no til frukost og.

 

Så måltida framover no blir:

 

1. MM og MME (tidleg om morgonen, rundt 0600 eller tidlegare)

2. Graut og MM/MME

3. MM/MME

4. MM/MME

5. Graut og MM/MME

 

 

Så får eg sjå om vetlajento blir fornøyd no framover......

 

Leiker: Da bruker ein helst leiker som lager litt lyd... knitrelyd. Blir ein del arverleiker og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir mais grøt til kvelds (rundt kl 19.00) i håp om at hun skal sove litt lengre enn 1-2 time. (Grøten lages av morsmelk). Resten av dagen/natten ammer jeg.

 

Dessverre så sover ikke prinsessa vår mer enn maks 2-3 timer ad gangen om natten.

 

Når det gjelder leker så er hun meget interessert i leker som lager lyd samt biteringer. Og storkoser seg når storesøstrene leker med henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...