Gå til innhold

Vondt i hals og øret.. kom for et par timer siden plutselig... Noe å ringe lege for? Lurer litt på hva det er...


Puppeguri m/ 2 små dramaqueens

Anbefalte innlegg

Kun vondt på høyre side av halsen. Veeeldig vondt når jeg svelger.. Verker også i høyre øre... =/ Hva kan dette være? Noe jeg kan lindre med... ? Er ikke akuratt behagelig =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du ringer da ikke legen for noe sånt?! takket være sånne som deg at det hoper seg opp med kø på legevaktene, og du møter personale sure som fy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER ofte forkjølt.. men har aldri vondt i øret da? =( Verker... Sjelden jeg har såå vondt i halsen også.. og bare på den ene sida.. uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW.. slapp av da! Tenkte helst å ringe for å høre hva som ville funket.. i og med at jeg verker sånn i øret =/ Tviler på at paracet funker så godt... =/

 

Jeg ringer sjelden lege om jeg ikke er helt sikker på at det trengs.. så nei jeg er nok ikke den som skaper kø på legevakten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kraftige dotter og verk i ørene er standard for meg når jeg er forkjølet og vondt i halsen som blir verre når jeg svelger har jeg rett som det er, men har aldri kommet på å dra til legen for det. Det går over i løpet av noen dager. Pass på å drikke mye og det er lurt å bruke nesespray så du får åpnet ørene best mulig.

 

Hvis du i tillegg får høy feber som varer noen dager, så kan det være lurt å ta kontakt med fastlegen, for da kan det være bakterier som gjør at du er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk:) Da får jeg teste nesespray.. og se om det ikke hjelper:)

Tenkte ikke å springe til lege alså.. ble nok litt feil skrevet der.. jeg tenkte helst på å ringe for å høre hva jeg kunne bruke mot verken! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte litt på først.. men etter å ha fått inntrykk av at jeg er helt på jordet om jeg ringer lege å hører.. så tror jeg ikke jeg gjør det =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det ørebetennelse er saltvannsspray veldig bra sier legen min. Og paracet mot smertene.

 

Som regel går ørebetennelser over av seg selv innen en 2-3 dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler uansett ikke antibiotika mot ørebetennelse så lenge de ikke er sikre på at det er pga bakterier. Hvis det er det, så vil du få feber og da kan det, som jeg skrev over, være lurt å ta kontakt med legen.

 

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på kvelden bør det være rimelig akutt for å kontakte lege..ikke store bemanningen på det tidspunktet. dette er da noe du kan ta med fastlegen din.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. men da får jeg bare hive innpå paracet og håpe det går over:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk penicillin nå pga ørebetennelse. Men nå er jeg gravid, har vært syk i 2,5 uke til sammen og ørebetennelse ble verre på 5.dagen. Legen ga meg resept ganske kjapt da han kikka på øret. Var vel ganske karftig betennelse og/eller langvarig sykdom da kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jo situasjonen litt anderledes hos deg. Uff.. håper bare dette går fort over.. ikke noe kjekt om jeg har denne verken i natt, og i flere dager.. da jeg skal i praksis denne uken, og har ei lita tøtte å ta meg av etterpå om dagene... =/

 

Vondt jo =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

du ringer da ikke legen for noe sånt?! takket være sånne som deg at det hoper seg opp med kø på legevaktene, og du møter personale sure som fy..

Hei! Man dømmer ikke andre uten grunn. Observerer man litt før man skriver i vei, så hadde du lagt merke til at hun ikke ringte lege først men skrev bekymringen sin på denne siden nettopp for å ikke plage legen med det første. For det andre, man vet aldri når en tilstand er mer alvorlig enn det virker som fordi man har forskjellige smertegrenser. Bare fordi du en gang hadde det eller det symptomet og du ikke trengte hjelp av lege, så betyr ikke det automatisk at det er det samme som gjelder alle. Alle er vi forskjellig og takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...