Gå til innhold

Erfaringer fra Tønsberg sykehus sin fødeavdeling??


Bonanza

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring derfra selv. Står mellom Skien og Tønsberg for min del. Jeg tror valget faller på Skien. Grunnen til dette er at de har 4 dager på barsel, mot 2 i Tønsberg. Videre bruker de epidural som gjør en sengeliggende i Tønsberg, mens de har en annen type i Skien.

 

Ellers er jeg sikker på at Tønsberg er bra, men siden det er like langt for meg til Skien føler jeg at jeg velger det jeg føler meg mest komfortabel med. Du kan jo dra på omvisning, bestill time til en tirsdag eller torsdag kl 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde i Tønsberg om ca syv uker.

Har født der to ganger tidligere og har ingenting å klage over. Flott personale og flott, splitter ny avdeling.

Aller best syns jeg, er den naturlige enheten hvor du føder under litt mere "naturlige" forhold og bare kan fortsette å være der etterpå. Ingen overflytting til barselavdeling.

Smertelindring vet jeg ikke mye om siden jeg vil føde naturlig, men nesten alle jordmødre kan akkupunktur, og det har jeg god erfaring med!

Men 2 dager på barsel? Det er vel kun om man er flergangsfødende?

Med min første fikk jeg fire dager, og lenger om jeg hadde behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er 4 overnatting for 1. gangs på SiV. 2 overnattinger for 2. gangs. Jeg har valgt Tbg for andre gang nå, men kunne like gjerne valgt Skien, helt hipp som happ: Fødselsopplevelsen kommer så mye an på en selv, den aktuelle jordmoren akkurat den dagen, humør osv - så hvilket sykehus spiller nok liten rolle. Jeg hadde ikke noe god 1. fødsel - men det er jo lov å håpe at de skal bli bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg har ikke så veldig positive opplevelser med Tønsberg. Har født der to ganger, begge gangene var det kaos.

Lange køer for å komme inn på føderom, og ingen jordmødre på vakt som kunne hverken akupunktur eller vann når jeg var der. (som de jo skryter veldig av)

 

Nå skal det sies at jeg var veldig fornøyd med jordmora jeg fikk under første fødsel, flink dame med tæl.

 

Andre fødsel var en dødfødsel, så da fikk jeg ikke jordmor, men fødte alene. det kom en lege inn og hjalp til med morkaken når gutten min var ute.

 

Det er i grunnen veldig personavhengig, noen av menneskene jeg har møtt der erhelt supre, men min oppfatning er at de burde jobbe med rutinene sine der. (utfylling av papirer etc)

 

Jeg fikk tre dager på barsel første gang jeg fødte, men normalen er 2 ved tønsberg. (jeg fikk tre fordi vesla hadde en fødselsskade og måtte undersøkes nærmere. )

Det er sjelden kapasitet til noe mer enn to netter, med mindre du føder "utenfor sesong"

Men noen syns jo det er deilig å reise hjem med en gang også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei! Jeg skal føde på Tønsberg sykehus (SIV)for første gang i juli, snart 32 år og på vei med nr. 3. Flere som skal føde der da, som har erfaring derifra og som ønsker å bli kjent? :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg skal ha mitt femte barn på Tønsberg sykehus 22 mai.Har bare positive opplevelser derifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hehehe moro å se liv i en gammel tråd ;) . Jeg endte opp med akutt keisersnitt, og er veldig fornøyd med alt på Tønsberg sykehus. Nå har jeg nylig testet positivt med nr tre, og hvis alt går bra blir det nytt KS på Tønsberg pga to tidligere akutte snitt.

 

Så flott med fem barn da vibba! Da har nok du mye erfaring å dele ja:-))

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler fremdeles ille tømsberg etter å ha født der tre ganger, så denne gangen planlegger vi hjemmefødsel.

 

Jeg har ingen tillit til sykehuset der lenger. Jrdmødrene er flinke, men sykehuset er et byråkratisk katastrofeområde, alt for mange kjepphøye leger som ser seg selv som gud, ja, i det hele tatt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg skal IKKE sette min fot innenfor Tønsberg når det gjelder graviditet og fødsel!! Hadde en så skrekkelig opplevelse i fjor da jeg mista for andre gang,at jeg fortsatt blir kvalm når jeg tenker over det. Det var et så ekkelt overtramp at jeg er sjele glad for at min kjære var med meg da det skjedde.Hadde jeg vært alene vet jeg ikke hvordan jeg hadde kommet meg gjennom det.

 

Har selv termin i januar,og da blir det Skien for meg. Det er det eneste naturlige valget for meg,og samboer er enig.Da kan vi også sove hos mine foreldre fra nyttår,noe som gir kortere veg til sykehuset og det er tryggere med tanke på årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg var vel mest fornøyd med lystgassen! :))

 

Fikk en jordmor jeg ikke "klikket" helt med. Hun var tilstede hele tiden og det var selvfølgelig flott, men hun var fryktelig lite engasjert. Jeg var ikke en fødende som gjorde mye ut av meg, det kom knapt en lyd og jeg var nok litt skuffet over at jordmor knapt oppmuntret meg i det hele tatt (hadde vært fint å vite at man nærmer seg mål som førstegangs f.eks). Heldigvis hadde jeg en fantastisk mann og barnepleier. Jordmor virket heller ikke den smule glad når barnet til slutt kom. Den eneste gangen jeg "klaget" var når syingen gjorde vondt, da virket hun sint og ba meg om å ligge stille :-/ fikk jo mer bedøvelse, men mulig hun var irritert fordi vakta hennes var over og det tok tid eller no... Fikk også komplikasjoner med morkake, som jordmor ved en feil dro i når den satt fast. Mistet mye blod, men morkaken kom ut rett før jeg skulle trilles til operasjon. 6 uker etter fødsel ble jeg operert pga masse morkakerester og mistet denne gangen 1.5l blod. Ugh. Så er naturligvis litt skuffet over at de ikke så dette når de undersøkte morkaken. Men i følge fastlege er det ikke sikkert dette er så lett å oppdage.

 

Ellers var jeg egentlig fornøyd, litt uheldig med jordmor bare. Var f.eks fantastisk å tilbringe tid sammen på familiehotellet der. Var også mange søte jordmødre innom. Hvis jeg skal klage litt til må det være at det var veldig lite informasjon og oppfølging etter fødselen. Litt får jeg vel ta på egen kappe som ikke hadde vett til å spørre mer.. var litt blank og sjokkskada ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Takk for deling av erfaringer ;). Har nå hatt 3 KS på Tønsberg sykehus. Jeg er jo fornøyd, MEN legen som sydde meg sammen etter KS denne siste gangen gjorde en stygg jobb. Dårlig gjort når jeg hadde to fine snitt fra før. Og denne gangen var det planlagt også. Han sydde forresten ikke, han stiftet. Gadd vel ikke sy. Eldre kar som stinka røyk. Men jeg er takknemlig for tre friske barn selvfølgelig, kjempetakknemlig!! Går jeg for et 4 barn kanskje;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg skulle ta planlagt ks nå 10 juli, men det ble haste ks den 9 i stedet siden fødsel startet før;) Jeg er veldig fornøyd med hele opplevelsen på tbg:) Følte meg godt ivaretatt hele tiden, og traff bare på hyggelige mennesker! På selve operasjonsalen var det bare damer, det var litt morsomt. Man forventer jo å møte på hvertfall en mann på sånne steder;)

Har ikke hatt noen komplikasjoner i etterkant, og arret ser kjempefint ut!

Fikk veldig god oppfølging på barsel etter snittet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...