Gå til innhold

Krabbing


Mamma-mei 240408

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 10,5 mndr og krabber fortsatt ikke ! Hun liker ikke så godt å bli lagt på magen og blir ordentlig sinna hvis vi prøver å få henne til å krabbe eller åle seg fremover for hun klarer ikke løfte rompa med seg. Hun liker best å sitte og aker da litt rundt på baken. Når hun legges på magen så vrir hun seg helst på siden med albue som støtte og kjefter godt på mammaen sin, tydelig utålmodig i den stillingen!! Vi har en gåstol som hun er veldig glad i og i den ser vi bare røyken etter henne.. da er hun en racer på 2 bein. Hun liker også at vi går med henne. På helsestasjonen fikk jeg inntrykk av at de ønsker alle små skal krabbe før eller siden.. ??!=!)#(#(#// Krabber barnet ditt og når begynte de å krabbe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det er mange barn som hopper over noen stadier. Jeg har ihvertfall hørt om veldig mange babyer som hoppet over krabbinga - meg selv inkludert.Plutselig kan de gå. Og da får nok foreldrene det veldig travelt når de er vant til en baby de veit hvor ligger/sitter ;-)

 

Om veslejenta di sitter er det jo ikke så rart at hun ikke vil ned på gulvet i liggestilling. Hun får jo bedre oversikt fra sittende stilling. Høres jo ut som om hun snart springer avsted. Det blir gøy det :-)

 

Jenta mi begynte å komme seg rundt ved hjelp av rulling da hun var rundt 6-7 mnd. Jeg tenkte at hun sikkert snart kom til å krabbe rundt som bare det, men nå er det mer åling hun driver med - gidder ikke å løfte rumpa. Nå er hun 10 mnd.

 

Jeg tenker småtassene gjør det som er akkurat passe for dem, så hygg deg med å gå litt med henne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min blir 11 mnd denne uka, og han krabber ikke. Har nå i d siste begynt å ake seg framover med arma og han reiser seg opp på alle fire, men detter ned igjen...Mitt problem er at han ikke vil sitte. NEKTER! Han vil kun ligge eller stå- stå er jo best :)

 

Mange som sier at de som ikke krabber får lese og skrivevansker.. da jeg var liten hoppet jeg over krabbestadiet. Gikk fra å sitte på rompa til å gå. Og jeg har aldri hatt noe problem med lesing eller skriving. Så vi får bare ta tida til hjelp tror jeg... :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...