Gå til innhold

Hei alle sammen! :-)


elikatt -mamma til 4-

Anbefalte innlegg

Jeg flytter inn her, har nettopp flyttet over fra barnimagen, selv om jeg er innom der innimellom for å sjekke hvem som har født! :-)

 

Tulla mi ble født onsdag 11. februar, etter en kort og intens fødsel. Vi har vært hjemme noen dager nå, og koser oss! Sliter litt med ammingen da, men det har jeg gjort med de andre ungene mine også, så det er et kjent fenomen. Har faktisk gitt ho mme et par ganger, spesielt når hun bare vil amme hele natten, da er løsningen flaske, for å få noen sårt tiltrengte timer søvn. Ellers har disse første dagene gått veldig fint, når hun får nok mat så sover hun som et lite englebarn! :-)

 

Hvem er dere andre da, og hvordan har de første dagene hjemme vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lille tulla mi blir 2uker i mårra :)

fødselen min var også kort å intens 1 time fra den første ri :) ble igangsatt pga angst å rarsk første fødsel..

Men hadde ein grei fødsel :)

 

Dagene går i amming å kosing:) hun er bare sååå snill å lar meg få sove HELE natta :)

 

så jeg er bare den stolteste 2barns mamman! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille prinsesse ble også født 11. februar. Hun er ei snill og rolig tulle, som kom til verden som et lite lyn, to timer fra første rie til hun var ute. Dro hjem fra Ullevål dagen etter fødselen, og har kost oss hjemme med storebror på 11 år den siste uka, da det har vært vinterferie.

Ammingen går bra, men har fått sprekker på den ene nippelen, så når hun kobler til gjør det grisevondt.

Hun sover hele natten, bare våken og pupper to-tre ganger.

Hun var ganske liten, bare 2858 g, tre dager over termin, gikk ned til 2611 g som laveste vekt på tredje dagen, men nå er hun passert 3000 g, så hun vokser fort.

Gleder oss til snøen og kulda gir seg, så vi kommer oss ut på litt trilleturer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi kom 14 feb. på termin. Hadde en kjempefin fødsel over all forventning.. kost meg på barsel i 4 ager. travet å komme hjem til de andre, men vi koser oss alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

tredjemann kom på under 5 timer 14. februar. En stor god gutt:) vi har kost oss hjemme med vinterferie hele familien, men i dag var hverdagen for de tre andre i gang igjen....

 

så får jeg venne meg til at min hverdag igjen dreier seg om amming og bleieskift:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

Vi fikk ei lita jente 13. februar. Fødselen gikk greit uten noe smertestillende.. Fra jeg ble lagt inn, med 5 cm åpning, gikk det 8 timer =)

Amminga var vanskelig i begynnelsen, begynte å blø, så pumpa noen dager før jeg begynte å amme igjen, nå går det kjempebra, hu er snill og sover godt da hu sover =)

Veide hu på mandag,hu veide 4030 gr. Da vi dro fra sykehuset en uke før veide hu 3450 =)

 

Viser bare at hu trives da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg!

 

Fikk gutten vår 23. februar - 3 dager etter termin, og en fødsel som var kjempefin. Vondt, selvsagt, men god opplevelse likevel denne gangen i motsetning til sist. 23.58 kom han ut, 3804g og 52cm, 36 om hodet. Like stor som storesøster, bare at hun var litt lettere. Foreløpig ganske like :o)

 

Vært hjemme siden torsdag og det har foreløpig gått veldig fint. Superlykkelig de første dagene, men nå har babybluesen tatt meg litt. Vondt å amme - vært inne på sykehuset hver dag pga billirubinverdier som ikke går ned (men ikke høye nok til å ligge i lys) og litt ådrlig samvittighet overfor snuppa på 4 år som ikk efår så mye oppmerksomhet av meg som jeg skulle ønske. Men vi har det veldig bra da, foruten brystvortene mine, hehe (au-au-au - husker det var vondt sist også men ikke SÅ vondt). Mannen har fri ut neste uke, så da blir det spennende å se hvordan hverdagen blir. Foreløpig mat hver 3-4 time hele døgnet og det er egentlig fint. Deilig å se at melka nå har kommet og lillegutt legger fint på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere..

 

Fikk tulla vår 27.februar 02.16, ho var 4240 gram, og 52 cm lang, 36 rundt hodet..Ho kom 5 dager over termin..

 

Var en grei fødsel i badekar og eneste smertelindring var varmt vann og akupunktur..Det var en like fantastisk opplevelse som jeg har hatt de 2 andre gangene..

 

Idag har hverdagen begynt, med at mann dro på jobb før vi andre stod opp, så da måtte jeg få de 2 eldste barna på skole og bhg, var litt spent på hvordan det skulle gå, men det gikk veldig bra.

 

Tulla som ikke har fått noe navn ennå, sover 4 timer, så er det mat og så sove igjen, og det er kjempe deilig..Men vil ikke bruke smokk, så det bruker ho meg som, kan bli litt slitsomt men håper det retter seg etterhvert..;-)

 

Vi koser oss masse ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Nå er jeg også her! Vi fikk ei lita jente 19. februar, en uke over termin. 3200 g, 50 cm lang, 33cm rundt hodet. Fødselen gikk greit, selv om den ikke ble som vi hadde forestilt oss. Men det er vel ganske vanlig har jeg hørt...

 

Koser oss hjemme nå, alt går kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei=)

Vi fikk tulla vår 9 februar. Hadde også en kort og intens fødsel. Tok 3 timer fra første ri til jenta vår var ute=)

Hun veide 3464 gram, 49 cm lang og 35 cm rundt hode...en gjennomsnitts baby=)

Vi er også hjemme og koser oss masse! Hun er en drøm, og mammen får sove nesten hele natta...kun oppe en gang for å amme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...