Gå til innhold

Høyrehendt eller venstrehendt?


-carina-

Anbefalte innlegg

Har dere lagt merke til om barna deres er høyre- eller venstrehendte?

Jeg tror Helene er høyrehendt, hun spiser og tegner alltid med høyre. Om hun får noe i venstre hånda bytter hun over til høyre hånd... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror Andrea er venstrehendt! Hun bruker for det meste bare den hånden. Når hun skal plukke opp leker, bære bamsen sin og gå langs med bordet er det venstrehånden hun bruker. Mens når hun spiser bruker hun begge hendene!;)

Her er både faren, tanten, onkelen og søskenbarnet venstrehendt, men vet ikke om det kan ha noe med saken og gjøre??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikkje peiling, hehe.. Her eter lille tulla med hendene!! Skei og gaffel havna på golv.

Men med broren snakka eg litt med helsesøstra om det der. Han bruka venstre handa veldig masse og litt høgre. Ho sa at det var ikkje før rundt 2-3år dei "bestemte" seg for ka som dei kom til å bruke. Han er jo 2,5år no da. Bruka begge enda, men vi har fått beskjed om at vi kan gi ting til han i høgre handa, men om han bytta så skal vi ikkje gjer noke meir med det.

Ho spurte og om det var noken i familien som var det, eg har en bror som er det og samboeren min har en bror som er det. Da sa ho at det er nok venstrehendt han kjem til å være. Men det er jo greit:) Blir berre litt uvandt når han skal skrive osv.. Men alt går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig venstrehendt her, som mora ;) Merker det når jeg skal klippe neglene hans, høyrehånda har negler, mens venstrehånda ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje at han er høyrehendt. La merke til at han putter med høyre når han holder på med putteboksen, men ellers så bruker han jo begge, spesielt når han spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...