Gå til innhold

Hva er den høyeste CRP dere har vært borti??


♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥

Anbefalte innlegg

Min mor er innlagt på sykehuset nå. Ble innalgt på mandag med crp på 230 og høy feber. Ble satt på to slag antibiotika intravanøst den natta. Hun har da blitt litt bedre, men i dag har hun igjen hatt feber og crp har steget til 280..

 

Kjenner jeg blir litt nervøs da dem ikke finner noen årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

maskinen vi har på jobb måler bare "over 200". De på sykehuset er gjerne utstyrt slik at man kan måle nøyaktig... Godt hun er lagt inn da, da blir hun jo overvåket skikkelig. Trenger ikke være noe kjempealvorlig selvom den er høy.. Hadde en pas på jobben med over 200, og pas var "bare" litt forkjøla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 358 og høy puls når jeg ble lagt inn for to uker siden, hadde lungebetennelse jeg da.

 

Håper de finner ut hva det er snart da, ekkelt å ikke vite.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ja for hun har liksom ikke noen skikkelig forkjøla symptomer eller.. er først nå idag at hun har begynt å bli litt forkjøla.. Kjenner jeg bekymrer meg så jeg tenker det verste med en gang.. søker på alt mulig på nettet og får opp kreft og legionellasyken og alt mulig..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti en pasient som hadde crp på over 500, men det er høyst uvanlig og denne pasienten var meget alvorlig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stakkars lita! Dem mistenker det hos mor også, men legene mente det måtte være noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg unødig :) Som oftest finner de en grunn, emn ja, jeg slkjønner du er bekymret. Crp tyder på en infeksjon utløst av bakterier, så når de finner riktig antibiotika så vil nojk crp synke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være sepsis...uten at jeg skal si det. Det kan jo gå i blodet om hun har hatt det en stund. men jeg ville trodd hun hadde hatt vondt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har vondt i magen og ryggen.. har hatt det en ukes tif hvertfall, og det ble mye vondere på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor hadde CRP på tett under 400 mener jeg å huske, men hun hadde kreft og var sterkt redusert, dette var kort tid før hun døde.

 

Selv hadde jeg CRP på 290 i fjor høst, dobbelsidig lungebetennelse, 40,5 i feber og var skikkelig dårlig, men nekta innleggelse, fikk antibiotika og kom meg noen dager senere, stress, søvnmangel, virus infeksjon som ble etterfulgt av bakterieinfeksjon og redusert immunforsvar som kunne for at jeg ble så syk som jeg ble da....

 

Spørs alder, helse ellers osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo typisk for urinveisinfeskjon da. Og den kan jo spres eg til nyrene, og over i blodet; såkalt blodforgiftning. vet ikke omd ette forekommer ofte, men jeg hadde en pasient på sykehjemmet der jeg jobber som fikk det en gang. Men dette vil de nok finne ut av. Når ble hun innlagt, og hvor gammel er hun ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uffattelig mye sykdom nå, og det kan ta tid før de finner den riktige typen antibiotika.. Men, du skal se de finner utav det og at moren din snart er på bedringens vei.

 

Det finnes faktisk virus som kan gi høy crp også, og da er det bare tid som gjør man frisk.

Sist sønnen min hadde feber, dro jeg til lege allerede første dagen.. (han var egentlig i full fart, men av erfaring er det alltid noe ved feber). Allerede da hadde han over 150 i crp. Men, det var et virus, så han ble først verre, så bedre og bra.

 

Masse god bedring, din mor er i de beste hender og er snart frisk skal du se.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutten min hadde over 350 i crp da han var 3,5 år....ingen fant ut hva det var, inntil han ble innlagt på sykehuset og de tok røntgen...da så de at han hadde lungebetennesle. han fikk anitibiotika intravenøst + væske intravenøst, og han ble bedre på bare noen timer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble innlagt på mandag og er 53år. Dem sa at urinprøva hennes var alt annet enn fin, og hun har hatt kateter siden mandag nå. For 1-2 uker siden hadde hun litt blod i urinen men det gav seg.. Er så redd det skal være noe skikkelig alvorlig.Har lyst til å be legene scanne hele mammaen sin og forsikre seg om at det ikke er noe veldig alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppmuntrende ord, jeg leser og "lagrer" de skal dere vite, selv om jeg gnåler videre om hvor redd jeg er..

 

Det som bekymrer meg spesielt er at crp først sank og hun ble feberfri en dag før det nå er verre igjen, verre enn da hun ble innlagt. I tillegg har hun de siste ukene klaget over "rar" følelse i hodet,og øyeblikk hvor hun føler hun "faller ut"..

 

Men så er jeg også en mester i å tenke verste mulige utfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner ut om det har gått i blodet,vær du trygg. Hun er på den beste plassen hun kan være nå, hvertfall :)

Så vil de nok forsøke å finne ut hvilken type bakterie det re snakk om, og behandle med antibiotika utifra resistens-bestemmelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 åringen min ble lagt inn på sykehuset med crp på over 240 da han var 4,5 år.

 

3 overleger satt super bekymret på rommet hans å ante ikke hva som feilet han:(

 

masse prøver, røntgen ++

 

så de måtte bare gi han antibiotika intravenøst for å redde han..

fikk vite senere at hadde han ikke fått behandling da, så ville jeg ikke hatt en snart 9 åring nå.

 

de fant aldri ut hva det var, kan vist bare skje noen ganger fikk jeg vite. men gutten er helt frisk da:)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Jeg får vel legge meg så jeg er uthvilt og opplagt i morra når jeg besøker henne.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg hadde en crp på 500 en gang, husker ikke om det var nøyaktig 500, men jeg var så ufattelig syk!

Lungebetennelse, dobbelsidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så høy crp som mange her inne.

Høyeste jeg har hatt er 135 og da hadde jeg blindtarmbetennelse.

 

De finner nok ut det med mamma'n din, hun blir sikker frisk snart.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min hadde crp på over 400 pga han ble matforgiftet i Danmark han spise en hamburger! han lå ¨på sykehuset i 3 uker, håndleddene så ut som to svære brød :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fødte sønnen min for flere år siden, så hadde de prøvd stoppe fødselen i flere dagen ( prematur) men jeg utviklet en infeksjon..noe som medførte at de målte 340 i crp og 40 i feber på meg...men ingen kjære mor...jeg måtte føde på vanlig vis....det sier jo litt om hvilke krefter det egentlig finnes i oss.....tenker på det når jeg har vanlig influensa med 40 i feber og knapt orker stå opp....

Sønnen ble født med 140 i crp - på en liten kropp som veide 900 gram...

 

Men det gikk bra med oss begge to.

 

Hun blir nok tatt godt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...