Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har brukt kondom frem til nå, men det er ikke optimalt. Ingen av oss er noe spesielt fornøyd med den løsningen, og da blir det til at vi "jukser litt". Jeg brukte p-piller i ti år før jeg ble gravid, men er ikke noe spesielt lysten til å begynne med det igjen. Delvis fordi vi har hatt mange tilfeller av blodpropp i familien, og selv om jeg ikke har arvet det genet som har ført til blodpropp, så har det gjort meg mer oppmerksom på risikoen. Føler dessuten at jeg merker stor forskjell på humør, sexlyst osv etter at jeg sluttet på pillen, men dette kan være innbilt.

 

Derfor: Hvilken type prevensjon bruker dere? Er dere fornøyd, har dere merket noe til bivirkninger, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kobberspiral, veldig fornøyd:) Selvfølgelig fører den til sterkere blødninger, men den tilfører iallefall ikke kroppen hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teller å være gravid som prevensjon??? ;o)

 

Jeg kjøpte en persona fertilitetsmonitor som jeg skulle bruke som prevensjon til vi var ferdig med barn, men den rakk jeg aldri å begynne å bruke. Du må ha hatt stabil mens i to måneder før du begynner å bruke den, og her holdt det med en mens og så var jeg gravid igjen.

 

Lyst til å kjøpe den? den er som sagt ubrukt. Hvis ikke får jeg kanskje brukt den om noen måneder, mannen min er ganske klar for å kutte strengen, men jeg er ikke like klar for det, jeg har lyst på tre barn - selv om å være gravid nesten to år sammenhengende har gjort noe med lysten på den tredje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte inn hormonspiral i oktober. Ventet til over sommeren for å slippe blødninger i ferien hvis det skulle komme (har ikke fått mensen..). Veldig greit å sette inn, småblødde et par uker, men ikke etterpå. Har ikke hatt mensen på snart 2 år jeg nå.. :o) Med unntak av renselsen og de småblødingene etter å ha satt inn spiralen. Er utrolig fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker minipillen, men vil ikke annbefale den om man er glemsk. Eller har et kraftig anfall av "mammatåka" slik som meg!;) Må ha på alarm på telefonen hver dag bare for og huske den. Men jeg skal klare og huske den i 11 måneder til. Etter neste unge blir det nok prøvd en annen type prevensjon tror jeg. Har hørt mye positivt om p-sprøyten, så får vi se hva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sett inn hormonspiral i mars. Klara ikkje helt bestemme meg for om eg angra på det eller ikkje. Det går egentlig greit, men har hatt noken mnd med smerter og blødning..

All slags pilla er uaktuelt for meg sia eg ikkje er noke flink til å huske på det, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat kommet igang med ladycomp. Fikk tak i en brukt. =)

Får bare migrene av p-piller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...