Gå til innhold

hvor tidlig kan man kjenne kynnere?


☠Diamanda Galas☠

Anbefalte innlegg

...med nr 1 var jeg veldig plaget med kynnere..og de startet tidlig, men jeg husker ikke hvor tidlig...

nå er jeg 10 uker og syns at jeg kjenner svake kynnere innimellom...er dette mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hos meg startet kynnerne i uke 12-13 denne gangen, da mest i forbindelse med trening. Vet ikke hva som er normalt.... Skal til legen i dag, skal spørre henne! Var også veldig plaget med kynnere forrige gang, men det var litt lenger uti svangerskapet. Må innrømme at jeg syns det er tidlig å begynne allerede nå...=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente kynnere allerede i uke 7-8. Nå er jeg i uke 39, og har egentlig ikke hatt så mye kynnere i svangerskapet, de bare startet tidlig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...satser på at mine også bare starter tidlig, og at de ikke blir så plagsomme denne gangen;-)

 

takk fosr svar;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hei, nå er jeg tilbake fra legen. Hun er gynekolog og sa at det er ikke farlig med kynnere så tidlig. Jeg ble imidlertid litt sykmeldt fordi jeg har en ekstremt fysisk jobb som provoserer fram kynnere. Ikke fordi det var farlig, som sagt, men fordi det er ubehagelig for meg å hoppe og sprette når magen kjennes ut som en gedigen muskelknute.

Men når det er sagt; jeg ville ha kontaktet lege hvis de er veldig kraftige og/eller regelmessige....just to be on the safe side.

Lykke til videre!

 

PS Kult nick, Diamanda ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelpen, supermann;-.)

 

de er ikke kraftige, og de kommer sjelden...så da satser jeg på at alt er i orden;-)hadde mye vonde regelmessige kynnere i 3 .tri sist, husker jeg...håper jeg slipper det denne gangen!!!

 

Du er kanskje Diamanda Galas- fan du også?

ikke så mange som har hørt om denne fantastiske artisten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kynnere i en ukes tid nå, er i uke 13. De er tildels sterke innimellom faktisk, ikke noe problem å kjenne at det er kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra lommelegen.no: "Kynnere er sammentrekninger i livmormuskulaturen under svangerskapet. De er mest vanlig etter 32. svangerskapsuke. En del av eller hele magen blir hard, og du må stoppe opp hvis du går. Sammentrekningene er ikke smertefulle. I dagene før fødselen er det vanlig å få hyppige kynnere. Kynnere er et normalt fenomen og helt ufarlig."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har også sett at det er mest vanlig etter 32. svskapsuke, men vet av erfaring at de kan komme myyyyyye tidligere...og det er fryktelig slitsomt med vonde kynnere i mange mnd før fødsel;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Annonse

Jeg hadde mye kynnere som var sterke nok til å være pkagsomme allerede fra uke 5! Leste mye om at det var ufarlig, men dette svangerskapet endte i missed abortion i uke 11. 

I mitt første fullgåtte svangerskap hadde jeg merkbare kynnere bare siste mnd av svangerskapet

Anonymkode: 2d01d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde mye kynnere som var sterke nok til å være pkagsomme allerede fra uke 5! Leste mye om at det var ufarlig, men dette svangerskapet endte i missed abortion i uke 11. 

I mitt første fullgåtte svangerskap hadde jeg merkbare kynnere bare siste mnd av svangerskapet

Anonymkode: 2d01d...8d6

...Du vet at tråden er fra 2009?! 😏 

Anonymkode: b719b...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

...Du vet at tråden er fra 2009?! 😏 

Anonymkode: b719b...3c4

nei, det hadde jeg ikke fått med meg...

Anonymkode: 2d01d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...