Gå til innhold

Går deres små?


giggsi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lille tulla tok 3 skritt på torsdag, 3 skritt på fredag og 5 i dag :)

Men vi har god tid enda, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:) Gikk når han han var 10mnd. Nå går det mest i springing, klatring og i å bestige ulike trapper! Har nok å følge med på kan man si! Men, det er morsomt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor går heller ikke ennå. Men vi har ingen hastverk, storesøster var 13-14 måneder før hun gikk så regner med det blir det samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var faktisk hos fysioterapeut i går vi, for legen mente han burde i alle fall kunne reise seg opp på egen hånd, kanskje han har rett, men i en bok jeg har lest er det normalt for de sene å vente til 12-14 mnd (tror jeg) og gå enda senere, og mammaen og onkelen hans var også sen til å gå, så ingen grunn til bekymring - men vi fikk noen tips om hva vi kunne øve på, så da får vi se hvordan det går. Han er litt bedagelig anlagt som sin mor, så det kommer nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår går ikke, har ikke reist seg ennå heller, kun opp på kne. Han lærte seg å krabbe nå i jula, begynte å åle seg ved 10 mnd.

 

Vil du dele noen av tipsene du fikk OHAYOO??

 

Stresser egentlig ikke med det, vet at jeg var sein også, og han lærer ting når han er klar for det....

Han vil gjerne da, så står noen ganger å holder han opp mot bord eller sofaen. Da er han oppe på tærne, eller bretter særlig venstre fot feil vei. Er det vanlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det slik som ohayoo og sebbelita. Vi tar ting veldig veldig gradvis og har god tid. Han reiser seg ikke opp selv, men er nysgjerrig og strekker seg etter skuffe nr 3 nå, som han også får røsket opp. Han er reine krabbeeksperten, men går ikke, heller ikke med støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt går ikke riktig enda. Men reiser seg opp, står alene veldig mye. Har tatt sine første skritt for et par uker siden :) Så det blir flere og flere for hver dag, kjempe moro :) Jeg selv var tidlig til å gå, er vel faren han slekter på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har begynt å gå nå. Gikk en 3-4 skritt sor en uke siden, og nå går han plutselig over hele stuegulvet. Går virkelig fort dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, mini går ikke, han er litt forsiktig av seg og venter til han har kontroll på ting. Men nå har han begynt å reise seg i "frittstående" så da kommer kanskje de første skrittene om ikke lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini går ikke, og reiser seg heller ikke opp selv. Han hay egentlig nettopp begynt å krype så smått. Skal til fysio på fredag, siden han er litt sen (setter seg heller ikke opp selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår tok sine første skritt i romjula og gikk 3 uker etterpå. Blir 13 mnd imorgen og småløpet over gulvet her.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor går ikke riktig enda, men vi stresser heller ikke med det. Tar 3-5 skritt flere ganger om dagen, men så detter hun ned på rumpen og klapper av seg selv;) Så det er jo et tegn på at hun liker og gå da. Så får vi vente i spenning til hun går skikkelig;) Det kommer når det kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hakke sjans :) Han står ikke alene enda, men går bortover alt som finnes. Litt redd for å sette seg ned alene også, men det kommer når det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok lillemannen sine første skritt alene 1 uke før 1-årsdagen. Nå kan han å gå, men har ikke blitt helt trygg på å gå alene enda. Nok å holde i genseren hans.

I dag virket det som om han for første gang oppdaget at han faktisk selv kunne bestemme hvor han skulle gå hvis han ikke leide noen, så han reise seg ved meg når jeg lå på gulvet og lekte med ham, så løp han til innerst i stua før han satte seg og lo godt..

 

Herlig denne tiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Han går rundt bordet og slikt, men ikke alene. Han klarer å stå noen sekunder alene, oppreist, midt på gulvet, men så setter han seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...