Gå til innhold

Barnevogn-service (rengjøring mm)


million dollar baby

Anbefalte innlegg

Jeg har en 3 år gammel Simo kombi vogn som jeg vurderer å beholde til nestemann som kommer i mai.

 

I så tilfelle bør den rengjøres og klargjøres. Er det noen som kjenner til om det finnes noen bedrifter man kan sette bort slik arbeid til?

Nå høres jeg sikkert veldig lat ut, men jeg tenkte at siden det finnes slike tilbud til biler så finnes det kanskje også til barnevogner:)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne av meg hadde en simo vogn hu skulle bruke igjen som trengte en service..

Tror hu leverte den inn til en barnevognbutikk som tok en overhaling og sjekket at alt var i orden, smørte opp ol.. Men mener dette var en lokal butikk ikke av de store kjedene, men d går jo ann å høre et sted ve der du bor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du eventulet forhøre deg i barneutstyrbutikker om de har mulighet... Tviler på det, men skader jo ikke å høre... Eller så er det for deg å ta av trekket og vaske det, rengjøre hele vogna med grønnsåpevann, sjekke alle skruer og ledd om det er rust der... Når vogna er tørr så kjøper du fett som heter "Grease" (tror det skrives sånn) det smøres på pinnene til hjulene og silikonspray du smører i ALLE bevegelige ledd og der du ser skruene er i ferd med å ruste. Sjekk også dekkene om de er hele eller i ferd med å sprekke... Er det noe mer du lurer på så er det bare å sende meg en PM... (jobber selv i barneutstyrbutikk... ;-)

 

Det er en skikkelig drittjobb... Måtte vaske vognene etter guttungen før jeg la de bort, og jeg må innrømme jeg har vært elendig til å vaske og vedlikeholde! Men så nå HVOR viktig det er! Det siste året har jo vognene nesten ikke vært i bruk, ikke sant, og da har jeg ikke tenkt så mye på det... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nyttig informasjon:)

 

Heldigvis har jeg stelt godt med vognen i de få årene den har vært i bruk så den ser nesten ny ut:)

 

Uansett ønsker man jo kun det beste for den nyfødte, så jeg må nok trå til å ta av alle trekkene på vognen for en grundig vask:) Litt dumt å kjøpe helt ny vogn bare fordi jeg er litt lat:)

 

Anyway, barnevogn-service er egentlig en god forretningside for en Gründerspire. Tror nok det ville vært bra etterspørsel på en slik tjeneste, hvis tibudet hadde eksistert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
På 27.1.2009 den 22.01, Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ skrev:

Da må du eventulet forhøre deg i barneutstyrbutikker om de har mulighet... Tviler på det, men skader jo ikke å høre... Eller så er det for deg å ta av trekket og vaske det, rengjøre hele vogna med grønnsåpevann, sjekke alle skruer og ledd om det er rust der... Når vogna er tørr så kjøper du fett som heter "Grease" (tror det skrives sånn) det smøres på pinnene til hjulene og silikonspray du smører i ALLE bevegelige ledd og der du ser skruene er i ferd med å ruste. Sjekk også dekkene om de er hele eller i ferd med å sprekke... Er det noe mer du lurer på så er det bare å sende meg en PM... (jobber selv i barneutstyrbutikk... ;-)

 

Det er en skikkelig drittjobb... Måtte vaske vognene etter guttungen før jeg la de bort, og jeg må innrømme jeg har vært elendig til å vaske og vedlikeholde! Men så nå HVOR viktig det er! Det siste året har jo vognene nesten ikke vært i bruk, ikke sant, og da har jeg ikke tenkt så mye på det... hehe

Tråden er gammel 😂 Men må uansett spørre! Hva må jeg gjøre om skruene er rustet sund da? Kjøpte ei brukt vogn nå og så det når jeg kom hjem 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...