Gå til innhold

Lære-og-krype-framover-tips?


anibe

Anbefalte innlegg

Frøkna har begynt og åle seg alle veier, men sliter med krypinga. Prøver og prøver, men ender alltid opp med og rygge. Noen tips for hvordan man kan lettere lære de 1.gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste tipset mitt er ; la henne finne ut av det selv.. Kan ikke tenke meg til at det er noe du kan gjøre for at hun skal lære det lettere.. Min gutt er rett over 7 mnd nå og har hele tiden vært en svært aktiv krabat.. Nå krabber han, setter seg selv opp og har reist seg et par ganger.. Ikke noe jeg kan ta "credit" for på noen som helst måte, han har bare ligget masse på gulvet og har hatt "viljen" og kreftene til å komme seg opp og fram.. Noen barn orker å "streve" en stund helt til de klarer det (hva nå enn "det" er; krabbe eller nå en leke f.eks) mens andre barn gir lettere opp... Det eneste du kan gjøre er å tilrettelegge ved å la henne være på gulvet mest mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

om dette er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke men første gang mini krøp her var faktisk i sofaen av alle steder satt på fanget og fikk øye på avisen som lå litt bortenfor meg den avisen skulle hun tydeligvis ha tak i og fikk kavet seg ned fra fanget og satte fart mot avisen og oppdaget at armen kunne brukes til å dra seg fremover med også. flyttet avisen lenger unna og hun krøp. la henne så på gulvet med en leke fremfor seg men nei lå bare å prøvde å fly ikke antydning til kryping. tok igjen avisen og hun aket seg seg sakte men sikkert fremover. fjerkontrollen var også en slager. så mitt tips er i grunn bruk ting å friste med som ikke er leker mer fristende kanskje. og oppdaget her at det var lettere den første tiden på parketten og skinnsofaen enn på krabbeteppet. nå kryper hun som bare det og den stakkars katten vår har endelig lært seg å skygge banen når mini er på jakt etter den. er to uker siden hun begynte i sofaen og nå er det full fart. hun er født 27 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plutselig en dag så starter de..du skal nok ikke bekymre deg for det... :)

alt til sin tid...

 

her var det ingen avis,men derimot en PRIX-pose som gjorde susen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Gutten min er 9,5 mnd og har akkurat lært å dra seg fremover nå. Begynte å trille ball med han og da var det gjort. Den triller jo hele tiden bort fra han så da må han jo følge etter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...