Gå til innhold

Noen av dere som fortsatt går hjemme, helt eller delvis?


Bebés'ilvousplâit

Anbefalte innlegg

Selv begynte jeg å jobbe 50% i januar. Forut for det hadde jeg hatt 4 måneder uten lønn, så det var deilig å få litt penger på konto igjen :-)

 

Kommer til å jobbe 50% i hvert fall frem til august. Synes det er deilig at hun slipper å gå i barnehagen hver dag når hun er så liten. Dessuten har jeg ammefri, så hun har kortere dager. 2 dager i barnehagen ene uka og 3 dager den neste. Synes det er en perfekt løsning akkurat nå! Beholder dessuten litt av kontantstøtten når hun har kun 50% barnehageplass og det dekker godt og vel månedsbetalingen for barnehageplassen. Livet er godt! Fint å være ute i jobb litt igjen for meg og deilig å være hjemme. Hun trives godt i barnehagen. Er godt integrert der og har dessuten broren, 1 fetter og 1 kusine i samme barnehage :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fremdeles hjemme fulltid. Men går i åpen barnehage og på småbarnstreff for at hun skal treffe andre unger. Jeg synes også det er godt at hun slipper lange dager i barnehagen når hun er så liten. Jeg savner ikke gamle jobben i det hele tatt, denne jobben er jo såååå mye bedre :-) Bare såååå utrolig mye dårligere betalt. Merker godt at jeg ikke bidrar med penger i kassa lengre ja. Men det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme fulltid igjen nå. Begynte i jobbe etter perm i oktober, har jobbet i 60-80% stilling fram til forrige uke. Nå er jeg sykemeldt, er jo kun 5 uker til jeg starter med ny permisjon. Regner med å ha Iselin hjemme sammen med meg og lillebror ut 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er heime med Eir og storebroren som blir 3,5 i mars. Vi går i open bhg tre dagar i veka og synest det er eit fantastisk tilbud :o) Storebror har ein bestekompis der som er like gamal, og det er eit par andre 3-åringar som er innom iblant.

 

Eir har no blitt såpass stor (og har begynt å krabbe) at ho i større grad enn før kan vere med i leiken, både med dei "store" ungane, og dei som er på hennar eigen alder.

 

Personleg synest eg Eir er så alt for liten til å vere vekke frå foreldra heile dagen, og så sant vi klarar å skrape det i land, vil eg ha ho heime til ho er i alle fall 2,5 år. Vi kjem til å søke bhg til storebror til hausten, dei to dagane vi ikkje går i open bhg. Greitt for han å begynne å prøve seg ute i den store verda etter kvart. Men så sant den økonomiske kabalen går opp skal han få sleppe å gå 100% før han begynner på skulen (men det kjem sjølvsagt og an på korleis han trivs i bhg)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde ikke mange muligheter når permisjonstiden var over, her i bydelen er det mangel på plasser, og det er åpna en helt ny stor "oppbevaringsplass" her hvor vi kunne fått plasss dersom vi virkelig ville, men det passa meg å være hjemme til skolen min starter i aug, så har jeg en kveldsjobb en gang i blandt, pluss en annen gutt fra barselgruppa mi som jeg er dagmamma for, så vi har det så bra så!

 

men jeg gleder meg også til å komme meg mer ut av huset uten barn! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg jobber som vikar bhg. Brage har ikkje fått bhg.plass enda.

Så eg jobber dei dagane samboer skal på seinvakt,og dei dagane han har fri i uka (han er kokk). Ja,de skal bli godt med deir penger på konto her og... har vært uten permisjonspenger i snart 5 mnd no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg begynte å jobbe i en ca 60% stilling da jenta mi var 10 mnd.

Vi har ikke barnehageplass til henne, men dagmamma.

Trivdes ikke i jobben og følte det ble mye stress og mas. Ønsket å få litt mer tid sammen med jenta mi. Så nå har jeg, siden januar jobbet halv stilling natt. Pluss litt ekstra dag og kveld innimellom. Dette gir meg masse fri og tid med vesla. Av og til er hun hos dagmammaen når jeg har fri også. Og da får mor alenetid så hun får trent og gjort ærender! Har det som plommen i egget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...