Gå til innhold

Gravid igjen?????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fødte ei nydelig datter i midten av november, og er redd jeg er gravid igjen. Er det virkelig mulig med både p-piller og fullamming?

det jeg lurer på er om noen vet hvor lenge etter fødsel HCG hormonet henger igjen i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har legen din skrevet ut p-piller?, jeg trodde at det gjorde man ikke når man ammer for det vil gå over til morsmelken, og at man kun får mini pillen eller hormonspiral. det er litt rart hvis du er gravid igjen med p-piller + fullammer men det er vel en veldig liten liten sjanse at det kan skje. jeg vet ikke hvor lenge hcg hormonet henger igjen. men du kan sikkert ringe legen og spørre om dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

da har du max uflaks skulle man tro..... p-pillen bør du vel ikke gå på v amming... begynte på minipillen en mandag -hadde ubeskytta sex den påfølgende onsdagen..og er redd jg er gravid og.... fødte i slutten av november,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktsik ikke bevist at det er skadelig med den mengden hormoner fra ppiller som går over i morsmelka. Det er p-pilleindustriens måte å sikre seg mot søksmål senere, om noe skulle gå galt med barnets utvikling osv, og om noen da ville mene at det hadde med p-pillebruk. Mange leger som skriver ut dette.

 

Ville jo vært rart om du var gravid igjen, men ingenting er umulig. Trudde ikke de hormonen satt i så lenge altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen dere!

 

Jeg skrev feil ved første innlegg, mente ikke vanlig p-piller, men mini-pille, zerazette eller hva det heter. jeg hadde ei uka som ble snudd på hode, altble bare alt for mye...

Etter mange telefoner og kontroller, viste det seg at hcg hormonet skulle gått ut av kroppen etter senest 2mnd. I mitt tilfelle fikk jeg positiv graviditetstest etter ca 3mnd. Legen mente jeg hadde hatt en tidlig spontanabort, som endte med kraftig menstrasjon. Jeg hadde altså vært gravid, og det ble jeg mens jeg gikk på zerazette og fullammet. Kan nok kalle det maks uflaks som ble nevnt ovenfor her;) Det er vell en grunn for at vi bruker prevenjon vell..

Kanskje litt egoistisk og slem når jeg sier dette: men for min del var det like greit det gikk slik. Hva skulle jeg gjort med baby i magen, jenta mi var da 3mnd og gutten snart 2år...

 

I alle tilfelle, jeg storkosermeg med tulla på 5mnd og gutten på 2år. Og har nok å henge fingrene i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zeracette må tas til same tidspunkt kvar dag. Går det meir enn 12 timer må ein bruke anna prevensjon i tillegg i veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer er jo endel å gå på da... så om man tar pillen 7 en dag og 10 dagen etter så er man fremdeles ganske så safe altså.. bare så man ikke er helt nazi på det..h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...