Gå til innhold

Noen som har hatt barnevakt enda?


Tobarnsmor i januar=)

Anbefalte innlegg

Som nybakt mammam har jeg ikke hatt behov for barnevakt enda. Behovet for å "være for oss selv" og dra ut har ikke dukket opp. Gutten vår er ikke mer enn 3 og 1/2 måned gammel, så var jo ikke lenge siden vi var alene spør du meg. Likevel blir vi invitert både hit og dit uten barn for tiden. Virker som folk syns det er rart at jeg ikke ønsker å skaffe meg barnevakt og ta en fest. Føler meg ikke helt klar for noe barnevakt enda. Er det bare jeg som er helt håpløs og bør løsrive meg fra den lille boblen jeg lever i nå? Eller er det normalt å vente til kanskje barnet har rundet et halvt år hvertfall? Jeg fullammer, men vi har vendt gutten vår til å ta flaske slik at jeg kan dra avgårde mens samboeren min passer han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi har heller ikke hatt barnevakt enda. Gutten vår er 4 mnd nå, og vi blir også bedt ut på fester uten barn. Jeg føler meg ikke klar til å overlate babyen min til andre. Vi har så utrolig gode rutiner med gutten vår, og jeg har heller ikke lyst til at de skal gå i dass ved at noen andre passer han. Jeg er sikkert litt håpløs i manges øyne, men så er det sikkert ikke så lett for folk uten små barn å forstå dette her :o)

Vi koser oss heller hjemme vi, og drar heller ut på ting hvor vi kan ha med oss den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak var hos barnevakt, overnatting faktisk, 2mnd gammel. Det var helt grusomt å gå fra han. Men vi kjenner barnevakten som om hun var vår egen mor. Han var på overnatting igjen 4mnd. gammel og denne gangen gikk alt mye bedre. Tror det er ille uansett hvor gamle de er første gangen. Han oppførte seg fint begge gangene, ikke noe problem, men vi er ofte bare på besøk der også så han kan bli litt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Vi også hadde det sånn når vi fikk små men vi synes det var viktigere å være hjemme med den lille, og se utviklingen, det første leveåret for du ikke igjen av. Vi hadde ikke barnevakt før han var litt over 1 år. så det gikk fint men veldig rart å gå fra han. Koselig å være hjemme småbarn.

Er ikke nødt å løsrive deg, er nødt å være klar for det, vi var ikke klar før han var rundet 1 år, så til nå har han lagt hjemmefra 1 gang en natt for vi har ikke hatt behov for flere barnevakter, eneste når vi har vært litt på kino og ut å spist middag, da er det bare snakk om et par timer ikke over lengre tid.

 

Så ta den tiden du trenger du for å løsrive deg fra barnet. kan jo begynne med å få barnevakt et par timer også kan du og samboeren din gå ut å spise middag og kino en tur.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...