Gå til innhold

Først nå skal vi på 2-års kontroll


Har to godgutter!

Anbefalte innlegg

Skal på kontroll til torsdag. Fikk et skjema i posten der vi skulle krysse av hvilke ord han sier. Hva bruker de egentlig det skjemaet til? De kan jo ikke sammenligne med andre barn heller. Nå krysset vi av ganske mye, men hadde dette vært for et halvt år siden så ville forskjellen blitt stor. Han har utviklet seg masse språklig siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er jo nødt å se på når skjema er fylt ut, hvis ikke blir det en veldig feil sammenligning! Språket til Magnus har eksplodert igjen i julen, så hadde vi vært på kontroll nå ville hun hørt et enda mer nyansert språkbruk...

 

Spennende å høre hvordan det har gått på kontrollen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender at noen av mine unger ikke har vært på kontroll før nærmere 2,5 år.

 

Skjemaet har vi også brukt. Det er nok like mye for å se antall og som forståelsen av hva ordet betyr. Ikke om de er perfekt uttalt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 2,5 års kontroll om en mnd. Det er tydeligvis ulik praksis mht når man kalles inn. Vi har ikke fått noe skjema, men vi får det kanskje nærmere datoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

vi var på 2 årskontroll i starten av januar og jeg krysset av på nesten alle ordene på arket, småen er langt fremme språklig (nærmere en på 3 år så min helsesøster). Ellers har han vært langt fremme med språk en stund, de sa det i bhg allerede før sommeren..

Var moro å være på kontroll da, øhh, nei, lille trollet ga blaffen i meg og ville mye heller leke på venterommet til hs (der ungene veies, måles og slikt, er masse leker der og ) enn å bli med inn til helsesøsteren og bli kikka litt på.. Så han lekte ute og jeg satt med åpen dør inne hos hs og snakket.. følte meg gør teit, men hs sa det var helt i orden.. kjenner henne litt da, heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...