Gå til innhold

Da er det vel på tide å begynne å tenke på nestemann forkens:)?


Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg snart begynne å planlegge nr.2 i flokken:)

Det hadde vært perfekt med 2 år imellom el hva?

 

Er babysjuk igjen, og vil at Hedda skal få søsken snart slik at det ikke blir for stor aldersforskjell:)

 

Flere som tenker på det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to år og seks veker mellom mine, og synest det er veldig greitt. Orkar derimot ikkje nr 3 med same aldersforskjell. No skal vi vente ei stund til og tenke litt på det. Kanskje begynne å tanke på ein eventuell nr 3 om eit års tid eller så? Kan tenke meg å ha 3-4 år mellom nr 2 og 3 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke...

Er veldig deilig å bare ha en da. Vet det blir mye mere pes med to småunger. Må tenke litt på min egen helse og om jeg orker det. Ganske slitsomt å gå gravid syns jeg!

Dessuten er ting heller usikkert mellom meg og samboeren min...

Han sier uansett at han kunne tenke seg å bare ha ett barn. Der er vi ikke enige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ikke flere! Har to år og fire måneder mellom de to eldste mine. Det er fin forskjell, men var travelt når nr 2 var baby. Senere har de mye glede av hverandre. Nr 3 fikk vi når de to eldste var 7 og 4 1/2. Det var også bra. Fikk litt bedre tid til å kose meg da, husker jeg. Og så gikk det 10 år til før fjerdemann så dagens lys. Det er travelt å være både tenåringsmor og spebarnsmor, men all verdens med glede også. Og mye hjelp av de store med den minste.

 

Det er jammen ikke lett å vite hva som skulle være den "perfekte" aldersforskjellen, for det er fordeler og ulemper med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man vel si... Har termin med andremann 27.1 dvs. om 3 uker. Planlagte greier. Datteren vår er nå straks 14 mnd. Gleder meg masse, men gruer meg veldig til å føde igjen. Men det sies jo at det skal gå litt raskere med andre mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne godt tenkt meg en til, men sambo har satt ned foten. Han vil ikke høre snakk om det engang. Så her blir nok mini enebarn desverre. Ikke så lett å akseptere når man er babysyk selv :-), men er jo kjempefornøyd med han vi har fått da selvsagt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her sitter jo spiralen..så nestemann må nok planlegges litt, ja..

men vil gjerne ha flere nå! men jeg vil samtidig få unna utdannelsen, og være i jobb innen nestemann kommer..det er greit å være student og ha barn, men jeg tror jeg ikke vil være student og tobarnsmor!

 

men jeg og samboern snakker jo litt om edvard, da...(saras potensielle lillebror..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel naturlig at dette er noe man begynner å tenke på når småttisen har rundet året og jeg er intet unntak :-) Nå har vi jo riktignok 2 barn, da, en gutt og en jente, så en eventuell nr. 3 er ikke så selvfølgelig som nr. 2 var... Jeg var babysyk en lang periode da Helena var litt yngre, men nå som hun er blitt mer krevende og mer smårolling enn baby, vet jeg sannelig ikke om jeg klarer en til..! I hvert fall ikke sånn nå med én gang..

 

Jeg har tenkt (sier Jeg fordi gubben er nokså steil på at 2 holder!) at skal vi ha en til, skal det i hvert fall bli innen Helena er 4. Ingen vits i å strekke ut småbarnsperioden av livet over et helt tiår, er nå min mening.

 

Skjønner godt at dere som har ett barn lenger etter nr. 2, jeg! Det er liksom noen brikker i puslespillet som faller på plass når man er blitt et firkløver :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5 andre

Her jobber vi for fullt med nestemann :) Rugingen har begynt, og terminen er 23. juli. Da blir det 20 mnd mellom de to minste. Det er forøvrig bare i underkant av 15 mnd mellom snuppa og den eldste,så her blir det tre tette! Skal fortsette å være student med denne og, selv om jeg strengt tatt er ferdig utdannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har du sett hvor fort ting forandrer seg da. Her skal mini bli storebror i oktober hvis alt går bra. :-) Har ikke helt komme meg over "sjokket" med positiv test her, mye å fordøye når jeg hadde slått meg til ro med at det skulle bli med ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer November_rain! :)

 

Ja, og alle dere andre som venter nestemann selvfølgelig!

 

Etter kolikkbarn som nr. 1, venter vi hvertfall noen mndr til før vi setter igang med å forsøke på nr. 2. (Tør ikke ta det som en selvfølge heller jeg da).

 

Men når de varme sommerkveldenen kommer, skal dere bare se... Hehe! :) Vi satser på 2,5 år mellom ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Vi har bestemt oss for å begynne å prøve når sommeren nærmer seg. Er lærer i tiende og vil gjerne bli ferdig med dette året her først. Dessuten ønsker vi å få barnet på andre siden av året denne gangen. Snuppa mi hadde termin 8 januar og bestemte seg for å komme 28 nov. Så denne gangen skal vi vite at det kommer iallefall i et bestemt år om ikke annet:P

 

Men må si at jeg er utrolig babysyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...