Gå til innhold

Vanskelig om natta..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår sønn på snart 9mnd er veldig vanskelig å få til å sovne igjen når han våkner på natta. Får ikke lenger mat på natta, men får tilbud om vann. Noen ganger vil han ha, andre ganger ikke. Fra ca kl. 21.30 er han mye våken og vi bruker lang tid på å få han til å sove igjen og utpå natta ender det som regel med at han havner i vår seng... Da sover han rolig resten av natta, uten å våkne før ca kl.6.30! Vet at dette er en skikkelig dårlig vane, men føler vi har prøvd det meste. Har også prøvd å la han skrike, men da står han i senga og hyler i 2,5 timer. Etter flere netter, uten forandring, ga vi opp..

Nevner også:

- Bruker smokk

- Sover fortsatt på rommet vårt , men vurderer å flytte han på eget rom

- Han har alltid hatt veldig behov for nærhet og vil alltid holde oss i hånda når han skal sovne. Tar også alltid hånda mi når han blir ammet.

- Alltid sovet lite på dagen også, max 2 timer totalt.

- Har ikke klart å sovne alene hverken på dagen eller på kvelden, må vugges, synges for eller holdes i hånda. Klarer nå å sovne alene på dagen så det er ihvertfall et fremskritt.. :0)

Er det noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Tulla vår har ikke vært direkte våken om natta, men ho har vært veldig urolig med småsutring og åling rundt i senga. Jeg sover i t-sjorte og tok av meg denne og la ved sidenav hodet hennes. Det gjorde underværker. Luktet mamma... Jeg hadde hatt på med t-sjorta et par netter.

 

Du kan jo prøve. Kanskje det virker hos gutten din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...