Gå til innhold

Noen flre på FRAGMIN??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er nok noe av det samme. Verker litt i magen etter stikkene og er blitt gul og blå over hele magen.. Ikke pent, (har 18 stikk) men alt for den lille....;) Skal begynne på crinone gel i dag også. Har nok ikke noe å si siden jeg er 7 uker i dag. De skal man begynne med dag en! Alt går bra så langt nå. Håper det fortseter sånn. Hva er leiden mutasjon??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiden mutasjon er en genetisk "feil" hehe, så blodet mitt koagulerer lettere enn hos andre. Dette gir økt risiko for blodpropp i ben, lunger og i morkaka så bebisen ikke får nok næring. Men jeg har enkelt arveanlegg og ikke dobbelt, så har en "snill" variant:-) Gikk på klexane hele svangersakpet med gutten min, ble heldigvis fort vant med de sprøytene, men rimelig lei av de etterhvert. Jeg tar progestan, en annen variant av crinone, men det er fordi dette er prøverørsbarn så skal gå på progestan frem til og med uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg går også på fragmin pga blodpropp på lungene for ca 6 mnd siden. Gikk på marevan da jeg ble gravid, og fikk ikke tatt nødvendige blodprøver for å sjekke om jeg hadde noen genetiske feil. De skulle jeg egentlig tatt før jeg begynte på marevan, men det er usikkert om jeg hadde tatt første dose før jeg tok blodprøven eller ikke.. Så nå må jeg ta fragmin ut svangerskapet før jeg kan ta blodprøvene på nytt, og så vente et par uker på svar.. blir en lang ventetid.. :s trøster meg med at jeg har helt sikkert nok å tenke på rundt den tiden. :)

 

Men jeg lurer på om dere også tar sprøyte morgen og kveld? etter blodproppen tok jeg kun en gang for dagen i ca 14 dager.. skal gjøre dette gjennom hele svangerskapet. Hadde det nå bare vert en gang for dagen.. :) tar 5000 IE nå, skal øke til 10 000 IE, men forsatt to sprøyter. Det går vel ut i fra vekt? hmm..

 

kanskje dere er ferdig med disse fragmin bekymringene nå, men jeg skriver her og håper på et svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...