Gå til innhold

arendal eller kristiansand


Fint_Lite

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilke sykehus jeg skal velge...jeg bor midt mellom dem, alle jeg kjenner har født i kristiansand..men hører at arendal har et mere moderne sykehus?

 

hmm....begge har badekar og tilbyr det samme....men jeg kjenner ikke til pleieren i arendal, de i kristiansand har jeg hørt like mye positivt som negativt om..

 

noen som vil dele erfaringer/ opplevelser...hva som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg har termin nå i februar og jeg bor i Kr.sand. Men jeg har dessverre hørt mange (og unødvendige, etter min mening) dårlige erfaringer om sykehuset i Kr.sand. Det har vært så mange historier fra folk jeg kjenner der fødselen har utviklet seg til å bli komplisert og vond enn nødvendig fordi profesjonaliteten sviktet. Fødeavd har jo, ihvertfall før, slitt mye med underbemanning o.l så det sier jo sitt. Men selvfølgelig er det noen som alt har gått problemfritt for, men jeg tar ingen sjanser. Jeg føler meg mer trygg på å velge Arendal, så det har jeg gjort.Og der har vi allerede for en stund siden vært på samtale og omvisning med en jordmor, som skrev ned ønsker jeg måtte ha og viste oss rundt på avd og fortalte alt om fødselsforløpet osv. De var virkelig serviceinnstilte der! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

nå er det 2 år siden jeg fødte i Arendal og jeg var veldig fornøyd.

Det beste var alle de skjønne damene som jobber der, mange godt voksne både barnepleiere og jordmødre med laaang erfaring, mange gode råd og masse omsorg. Særlig dagene jeg var der etter fødselen som enslig førstegangsmor var det flott at de hadde god tid både til å hjelpe med amming, svare på spørsmål m.m.

 

Jeg hadde en veldig grei fødsel, så hadde ikke behov for så mye ekstra underveis, men de har jo tilbud om det meste.

Jeg brukte kun akupunktur.

Det er bare en fødestue som har badekar (til bruk under åpningsfasen- ikke vannfødsel) og jeg var så heldig å få den.

Nå hører jeg egentlig til i oslo, men er glad for at jeg bestemte meg for Arendal der de bare hadde 2 fødsler den dagen jeg fødte, ok med en fødeavd som har alle tilbud men ikke er så stor at det blir upersonlig.

 

Har du mulighet så be om et familierom, de er fine! Med vogge, ammestol, tv, vannkoker, dobbeltseng m.m.

Det er kanskje det eneste negative jeg har- som enslig hadde jeg ikke annet valg enn å dele et litt trist 2 mannsrom- uten vannkoker, tv, ammestol m.m. Alle burde ha en god ammestol de første dagene!

 

Lykke til, det går nok bra uansett hva du velger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Dytter litt på denne jeg... :-)

 

Fødte selv i Kristiansand sist. Ser ikke frem til å måtte gjøre det igjen, så tenker det blir Arendal denne ganga. 3 år siden nå, hvor jeg fødte midt i ferieavviklinga, og om det var derfor eller andre grunner vet jeg ikke, men ser med skrekk på å måtte føde der igjen. Hadde 3 ulike jordmødre (3 ulike skift), hvor de to første var helt topp, men hun siste som tok imot kan jeg ikke si jeg ble imponert over... Kan rett og slett ikke tenke meg å føde der i frykt for å få henne igjen...

 

Fikk ikke god nok smertelindring under fødselen (følte jeg selv), og fikk ingen oppfølging på barsel etterpå. Ikke før dagen jeg skulle hjem, da oppdaget tilfeldigvis en av pleierne at "å, har du ikke hatt samtale om fødselen" (noe alle skulle få). Så ble det bare noe i hui og hast, så vet pr i dag ingenting om hvordan fødselen gikk ut fra medisins ståsted eller hva man skal kalle det. Hadde jeg ikke vært utdannet helsepersonell sier jeg bare hjelp og trøste.... Ingen informasjon om noe som helst, jeg var liksom bare der noen dager etter fødselen (minsten hadde litt gulsott som måtte følges opp).

 

Derimot har jeg hørt flere som er fornøyd med Arendal, vil gjerne høre fra flere av dere som har født der (eller skal føde der i midten av januar 2010! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har født to ganger i arendal. Kjempe gode opplevelser begge to. Skjønne jordmødre og hyggelige leger. (Kjenner godt han ene)

 

Bare spør om du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har hatt lyst til å føde i Krsand jeg, men nå høres det ut som Arendal er bedre. Får ringe og spør om en liten "tour" på sykehuset og se meg litt rundt. Har lyst til å bruke badekar i åpningsfasen hvis det er ledig.

 

Har termin 10 januar ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...