Gå til innhold

Hvor ofte bæsjer babyene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er gul bæsj i bleia til mini hveeer gang jeg skifter. Og det er jo ofte da iogmed at det ikke går lenge mellom hver gang. Det er liksom ingen fulle bleier, bare mange med litt i. Hvordan er det med deres? er dette også normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her! Minst en gang per måltid, dvs hver 2. - 3. time. Og noen ganger i mellom og. Det er helt normalt så lenge de spiser morsmelk ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi lille får også bare morsmelk, men bæsjer ca annenhver dag... Er visst helt normalt både mange ganger om dagen og hver 14 dag så lenge de får morsmelk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Min lille frøken bæsjer ca 2 ganger daglig. Kanskje 3. Hun får både brystmelk og flaskemelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

  • 1 måned senere...
Gjest Ayreon

hele tiden!! rekker nesten ikke skifte før det kommer ny bæsj, og han rekker såvidt gape over puppen før det begynner å surkle i bleia... bare litt om gangen, men veeldig ofte... så her er det hyppige skift ja! :) i tillegg står tissestrålen rett i pysjen eller i veggen hver gang jeg åpner bleia, hehe!! står klar med håndkle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Min er 8uker og først de to siste dagene har han bæsjet litt mindre. Har skiftet så mye som 15bæsjebleier i døgnet på han!

 

Ayreon, hold han over vasken når du skifter bleie, da får du en gutt som lettere blir bleiefri, -iallefall bruker mye mindre bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har et litt dumt spm... Er innom her og kikker før jeg skal føde, og er førstegangs (-skikkelig førstegangs!).

Hvordan vet dere at babyen har bæsjet? Har jo hørt at avføringa til morsmelkbabyer (hvertfall i spedbarnsalder) ikke lukter noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har et litt dumt spm... Er innom her og kikker før jeg skal føde, og er førstegangs (-skikkelig førstegangs!). Hvordan vet dere at babyen har bæsjet? Har jo hørt at avføringa til morsmelkbabyer (hvertfall i spedbarnsalder) ikke lukter noe særlig...

Det lukter noe - ikke vondt, men du lærer deg å kjenne igjen lukta på bæsjen til babyen din. Og så hører du det selvfølgelig, og de stønner veldig når de presser. Du kan liksom ikke unngå å ikke legge merke til det. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...