Gå til innhold

Er det noen som er helsefagarbeider lærling her?eller kan noe om det?


mamma til to i Drammen_85

Anbefalte innlegg

jeg skal ut som lærling i februar...er det slik at jeg da må ta det jeg får tildelt? hva kan evt det bli?

hva ligger lærling lønnen på ca utbetalt etter skatt i mnd?

og noen som har vært aleneforsørger, gått på os, og vært lærling samtidig? hvordan er ordningene hos nav ang det?hva vil jeg evt ha i mnd...os er nå på 10800...vil de trekke dette slik at jeg bare har lærling lønn? det er vel ikke stort å skryte av...?

mange spørsmål...men er noen år siden jeg gikk ut av skolen, og fikk beskjed om at jeg kunne begynne rett på lærling nå, måtte bare sende en søknad om lærlingplass til kommunen...litt usikker på hva slags steder men da evt blir "satt" i...og fungerer man der da, som i en vanlig jobb...

håper noen orker svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi tar inn ny(e) lærling(er) her hvor jeg jobber, planlegger vi et forutsigbart løp for lærlingen hvor vi bestemmer hvor mange mnd praksis lærlingen skal ha innen sykehjem, hjemmesykepleie, praktisk bistand (hjemmehjelp), bistand til utviklingshemmede og evt barnehage (avhengig av tidligere praksis/egne barn). Lærlingen kan komme med innspill på antall mnd innen hvert felt dersom vedkommende f.eks har arbeidserfaring. Det er ledelsen i omsorgsdistriktet som bestemmer hvor lærlingen skal jobbe i løpet av læretida. Lærlingen skal i begynnelsen "gå med" å lære, men etter hvert jobbe mer og mer selvstendig. Som lærling har du samme rettigheter og plikter som en vanlig ansatt (som f.eks ferie, syke/egenmeldingsregler, permisjon osv). Desverre har jeg ikke peiling på lønna.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som du hadde en del peil Bøggly. Jeg går også helsefagarbeider å skal ut som lærling om 1 år. Men jeg har hørt at man kan få redusert lærlingtiden sin med inntil 1 år dersom man har relevant praktis fra før. Stemmer dette?

Ser ikke for meg hvordan jeg skal overleve på lærlinglønn i 2 år :( 1 år kan jeg sikkert leve med, men 2 år tror jeg blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke vært borti, men kan du ikke ringe utdanningskontoret i fylkeskommunen og spørre? Vet at de som tar fagprøve som privatister må ha minimum 5 års relevant praksis før de kan gå opp, men vet ikke hvordan det er med dere som egentlig skal ha 2 års læretid. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...