Gå til innhold

Kjøpe ny vaskemaskin. Noen tips/anbefalinger?


prinsesse stilig

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe ny vaskemaskin og vil ha en av god standard, men føler jeg får forskjellig svar fra butikk til butikk. Vet at Miele er best i test, men noen andre tips?

Takker for innspill og svar!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte for 9 år siden siemens sin toppmodell, og var godt fornøyd med denne. Da børstene røk 7 år senere, og reparatøren kom, sa han til meg:" du skulle hatt deg en miele du". Han kunne fortelle at de var mye bedre, de er børsteløse, og er beregnet for å vare leeenge.. Jeg tror han vet hva han snakker om, da jobben hans består av å reparere maskinene.

 

Da vi, med 4 barn i huset skulle investere i en vaskemaskin nr 2, ble dette toppmodellen til miele. Jeg var tidlig ute i køen hos elkjøp¨på nyåret, og fikk maskinen for 10 000 kroner, et avslag på 3000-3500 kr.

 

Det er selvsagt mye penger å legge i en maskin, så det blir selvfølgelig en prioritering om man vil legge så mye penger i en vaskemaskin.

 

Men, den er nok slitesterk, og den reklamerer for å skulle vare i minst 20 år..

 

Uansett, lykke til med valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler ikke kombimaskin..altså med både tørk og vask.

Vi har hatt en del problemer med vår kombi,og reperatøren sa at det var slettes ikke uvanlig på de maskinene. Han sa det var mye bedre å ha en vaskemaskin og heller en rimelig tørketrommel..

den vasker forsåvidt godt,men tørker ikke like bra som en tørketrommel,klærne må uansett opp på stativ etterpå.

men det er da vår erfaring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har LG, den er vi superfornøyd med. Vet mange som har slitt med sine LG maskiner, men tror du da får ny. Kompisen av samboeren min er daglig leder på expert og anbefalte den til oss.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000QKWKz_01?ProductID=jq3D4QFHzV0AAAEZuBF9M0vI&CatalogCategoryID=eJ3D4QFHR50AAAEOtuI03xiL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en dyr maskin fra aeg før jeg fikk barn, da vaska jeg jo mye mindre klær. Allikevel gikk den i stykker etter åtte år. (Det var børstene, og det var ikke lønnsomt å fikse.)

 

Da jeg kjøpte ny, gikk jeg for miele. Den er av en helt annen kvalitet, kan ikke samenlignes. Kjøpte også et miele kjøleskap for noen uker siden, det er helt supert. Stort og romslig!

 

Produktene fra miele er dyre, men veldig mye bedre enn konkurentene. De er tyngre og, så har man har planer om å flytte endel kan det være utfordrende å få dem med seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg for all del en maskin med 7 kg kapasitet, jeg har en på 5 kg, og det er alt for lite. Veldig greit å ha et hurtigprogram på maskina og slik at en får skylt unna utedresser osv i en fart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville valgt zanussi, er rimelige og holder lenge. Velg for all del ikkje kombimaskin, da tar det for lang tid, samt at tørketrommeldelen tørker ikkje så godt er det eg har hørt om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig fornøyd med elektrolux sin med 7kg kapasitet.

mange programmer og velge mellom og det er hurtig program til alle vaske gradene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del forskjellige vaskemaskiner når vi har leid leilighet. Da vi kjøpte hus for noen år siden fikk vi Miele vaskemaskin av svigers. Jeg hadde nok ikke tatt meg råd til en så flott vaskemaskin selv på den tiden, men må inrømme at det er den desidert beste maskinen vi har hatt. Har tørketrommel fra Miele også, og den er bare helt fantastisk.

 

Så når vi skal pusse opp kjøkkenet neste gang kommer vi til å kjøpe alt fra Miele. Skamdyrt, men man får virkelig valuta for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Whirlpool sin toppmodell for 9 år siden, og er veldig fornøyd med den. Har ikke hatt noe tull med den i det hele tatt. Men den dagen den ryker, går jeg for Miele. Har nettopp byttet ut en gammel Miele tørketrommel med en ny ( den var da 25 år gammel, og gikk faktisk fremdeles).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...