Gå til innhold

Hvor kan jeg omskjære gutten min i Oslo?


annesmil

Anbefalte innlegg

Vi skal omskjære gutten vår, han er snart 4 måneder. Vi vil gjerne gjøre det litt tidlig, før han krabber å går da vi tenker det bli mindre vondt da.

 

Jeg vet at det offentlige ikke betaler for det, så vi må på en privat klinikk. Er det noen som kan anbefale en god og trygg plass? Ikke Ringvoll da de ikke omskjærer babyer mellom 3 måneder og 1 år.

 

Har dere andre tips i forbindelse med dette, så kom med dem : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Hvis du går til dr.Lindstad på urtehagen legekontor,så kan du spørre han,og han skal gi deg et tlfnummer til en lege som gjør dette hver lørdag.Denne legen holder til på grønnland,og det koster 2000kr.Han sies og være meget dyktig!Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Mitt svar til deg: Ikke gjør det! La gutten selv få bestemme når han blir stor nok.

Inngrepet er svært smertefullt, både under og i dagene etterpå, og det kan oppstå komplikasjoner. Senest i vår døde en liten gutt av å bli omskåret, nettopp på Grønland i Oslo.

 

Se en video på youtube: søk etter "circumcision" Sønnen din fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er nok ikke enig med deg der, Corine. Og syntes du kunne spare HI for din mening her da det er ganske tydelig at hun har bestemt seg for å få omskjært gutten.

Finnes uttalige mange diskusjoner om dette emnet på nettet som du kan ta del i.

 

Begge guttene mine er omskjært, men det var på Volvat i sin tid. Og de har verken vært syke eller hatt problemer/smerter etter inngrepet. Det viktigste er at det blir utført medisinsk og kirugisk riktig for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvorfor kan ikke barna få selv velge når de er store nåkk til å forstå? Det er tross alt barnas kropp det er snakk om!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...