Gå til innhold

Hvorfor våkner jenta vår så mange ganger om natten?


2gull+spire

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dårlig sovehjerte hos sine små? Jenta vår er 3 1/2 måned og hver natt våkner hun mellom seks og syv ganger. 3 av dem for mat! Vi har gode leggerutiner føler vi. Bading og så litt bryst. Så sover hun i armene mine til jeg føler hun har sovnet godt. Så legger jeg henne i sengen sin. Da er kl. ca 20:00. Skulle ønske hun kun våknet 2 ganger og fikk mat!

 

Hilsen frustrert 1 gangs mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Det kan være lurt at jenta deres lærer seg å sovne selv i sengen sin, tror hun sover bedre og lenger da. Når hun sovner i armene dine og så våkner i senga kan hun bli litt urolig. Men det kan selvfølgelig være økedøgn for å øke melkeproduksjonen at hun spiser ofte en periode. Sover hun i egen seng og på eget rom eller sammen med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har våknet oftere i en periode, men da var det rett og slett et økt behov for mat. Ammet opp produksjonen så var problemet delvis løst, men han er veldig avhengig av kjølig soverom for å sove. Dersom det er kaldt og godt i rommet så sover han steingodt. Så vi voksne må bare vende oss til å fryse litt på tærne.

 

Dersom hun sovner i armene dine så kan det hende hun våkner opp fordi hun i en lett soveperiode plutselig oppdager at hun ikke ligger i armene dine lenger. At du ammer 3 ganger om natten er vel ikke så hakke galt egentlig, men jeg skjønner du vil slippe å stå opp flere ganger. Eldste vår våknet annen hver time og roet seg bare med mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...