Gå til innhold

Noen som har røyka hasj gjennom svangerskapet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må bare kommentere noen her..

 

Om dette er en planlagt unge, så har du vel hatt tid på deg til å slutte med hasj FØR du ble gravid!

 

Og så utrolig dårlig av typen din å ikke slutte med hasj når dette gjør det vanskeligere for deg å holde deg unna.. HELT UTROLG!

 

Ungen er viktigere enn typen, mener jeg! stakkars baby i magen om det skjer noe, da vil du angre da!

 

Lykke til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyka vær dag før jeg fant ut at jeg var gravid. jeg fant ut at jeg var gravid i 12 uke og slutta med en gang jeg fant det ut. vil ikke anbefale noen og røyke i svangerskapet. jeg var nervøs resten av tiden på om det var noe galt med barne mitt=( men heldigvis gikk det bra=) hvorfor ta den sjansen? er det noen som vil det etter de får vite at de er gravid..da burde man ikke få barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte litt under svangerskapet. Ikke ofte, ikke mye, men noen ganger - Jeha og jeg elsket det. Fikk selvfølgelig en dårlig samvittighet, men dette mådde jeg bare leve med.

 

Barnet mitt komm på termin, over 3.3 kilo, 50cm, frisk og i god form. Han er i dag snart 10 måneder og ligger langt fram i utviklingen sin (som jeg skyller på cannabisen, haha, nei seriøst, det gjør jeg ikke, men som sgat, han er vel utviklet og ligger bra an).

 

Så, her skriver noen som har gjort dette. Syns det er kjempe kjedelig at her er det nesten bare jenter som verken har erfaring med hasj eller har gort dette under svangerskapet, men MÅ gi kommentar. Hvis jeg ikke har erfaring, så holde jeg kjeft og høre hva andre sir.

 

;-)

Hilser så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt provosert av å lese her jeg.. synes det virker som mange snakker om ting dem ikke vet noe om..

burde ikke få barn for en røyker? om det er hasj eller vanlig røyk, hvem her har rett til å sitte her å uttale seg om det??

 

og min mening om saken da:

vanlig røyk er det masse kjemiske tillsettninger i.

hasj er en plante, og helt uten kunstige tillsettninger i.

så sier seg vel egentlig selv at hasj ikke er så farlig som vanlig røyk.

 

en person som ikke er gravid som røyker sigg kan få masse sykdommer og drit. men hasj blir du ikke avhengi av og kan heller ikke skade deg på noen annen fysisk måte.. så tviler på at det er så skadelig egentlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Å ruse seg i et svangerskap er helt på trynet spør du meg! uansett om man røyker litt hasj kun annen hver dag.

Det skal så sies at jeg røyket også litt hasj osv før jeg ble gravid. Men når jeg fikk vite at det vokste en liten i meg kuttet jeg dette ut. Å det gjorde samboeren min også!! Skjønner det er vanskelig å kutte ut, men når man faktisk har blitt gravid å velger å beholde barnet burde man ha såpass vett at man kutter ut... Det burde typen/kjæresten også forstå, ellers blir det jo veldig vanskelig om han skal sitte å dampe deg oppi trynet!! Off, er trist å lese at man ikke slutter med sånt når man blir gravid.. Kjæresten burde også respektere at han også må slutte... ? eller ? Det er hvertfall min mening, barnet kan jo faktisk ta skade av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

hadde en periode med mye festing og drikking, en del hasj og også enkelte ganger andre stoffer når jeg var gravid. Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8uker på vei, og sluttet selvfølgelig da.. Sjansen er vel større for at det skal være noe galt med barnet mitt, men hvor mange mødre ute i verden har vel ikke gått uvitende om graviditet og ruset seg, og barnet har blir velskapt og friskt ? Sier ikke at det er greit, men som legen min sa når jeg tok det opp med henne : du er ikke den enesten som har festet under de 3 første mnd, så ikke vær så bekymret du, dette går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vrker på en del av svarene her at noen her er tydligvis påvirket av cannabis. Et typisk symptom ved bruk er at en havner i en slags "glassklokke" og man blir lite villig til å se ting fra annet hold.

Selv om en akkurat ikke har hatt inntak av stiffet den dagen, så henger det lenge i. Noen sier at det nærmest er ufarlig siden det kommer fra en pante. Øhhh....det finnes jo masse giftige planter.

Inntak av cannabis er er hjerneeksperiment uten sidestykke. Inntak av stoffet mens en er gravid er farlig for barnet selv om alt ser bra ut ved fødsel. Hjernen til barnet har blitt påvirket i en særdeles sårbar fase, og senskader kan dukke opp. I tillegg så har en trigget noe i barnet hjerne som kan gjøre barnet mer sårbar for å utvikle avhengighet til stoffet senere.

Hjernen produserer selv noen stoffer som kan ligne på cannabis og ved inntak konkurrerer disse stoffene på en måte om plassen, siden hjernen er lat av natur så gidder den ikke å produsere noe som blir tilført bl.a et stoff som heter anamdamid. Produksjonen av anamdamid kan være lenge nedsatt etter avsluttet bruk, og dette kan gi seg symptomer som depresjon, sløvhet etc.i lang stund.

"Klippet fra FMR sine sider:

For cannabisprodukter er bivirkningen nedsatte kognitive ferdigheter mens man er påvirket, og også nedsatte psykomotoriske ferdigheter. Ved litt høyere doser vil man kunne oppleve angst, hjerteklapp med risiko for infarkt, og ved høy og langvarig bruk av cannabis oppstår det av og til hallusinasjoner. Noe som vanligvis går over ved avsluttet bruk. Men det er også langtidseffekter av dette, som psykoser, nedsatte evner til å tenke – altså nedsatte kognitive ferdigheter, og angst og depresjon."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har selv røyket i årevis, men sluttet da vi bestemte oss for å prøve å få barn. Det var ikke så vanskelig å slutte fordi jeg hadde så veldig lyst på barn :-) selvfølgelig har jeg hatt lyst til å røyke mange ganger, men det var ikke snakk om å røre noe for min del. Og ikke alkohol heller. Så under graviditet og amming synes jeg man bør holde seg unna. Prøvde selv å lete etter informasjon på nettet, helst for å se om "det er lov" å røyke under svangerskapet eller amming, men fant lite faglig, og de som sier at det ikke er farlig er gjerne folk som røyker selv.. så jeg var redd for å gjøre noe som kan gjøre skade selv om det er liten sjanse.

mitt råd, ikke røyk. Da blir du bare bekymret for om det skader. Også får du dårlig samvittighet, det går også utover babyen din. Vet det ikke er enkelt, jeg mener også at det antakelig er bedre enn alkohol, men det er en investering i barnet ditt å holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt.. Trodde ikke hasj var noe som gjordte at man MÅTTE ha det? Hmm.. Da er det vel ikke så vanskelig å slutte heller da? Ikke røyk hverken det ene eller det andre er mitt råd;) Har røyka sigaretter selv, men kutta tvert da jeg fant ut at jeg var gravid. Vanskelig var det, MEN man har en fantastisk ting inni magen som man ikke burde skade unødvendig/med vilje. Man vet jo aldri.. har er vennepar som har to døttre. Den eldste av dem ble utsatt for hasjrøyking i magen. (Annen mor til barn enn hun vi kjenner..)Hun ble født 2,5 mnd for tidlig og har noen misdannelser på begge hendene sine. Fingerlengdene er forskjellige, og på noen er det bare en liten "stubb" igjen. Tilfeldig? ja mulig det, men man vet jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj er farlig både for mor og barn. Ikke vits å legge under en stol vel. Om folk virkelig vil barnet sitt så vondt burde de la vær å få barn . Selvfølgelig er det avhengighets skapende når folk må røyke hver dag. synes røykere bør tenke litt på andre for en gangs skyld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jævla støgge hjernedøde mennesker som røyker hasj under svangerskapet... Dere skulle blir sydd igjen understellet på, og ALDRI fått barn! Faen for noen selvsentrerte idioter dere er .

 

Vi lever i 2009, Er dere virkelig så uopplyste??? Har dere bodd under en stein de siste 30 åra?? Vi lever ikke i woodstock-flower power-tida nå altså!!!

 

ALL FORM FOR RØYKING, ALKOHOL OSV. ER SKADELIG FOR BARNET!!!

 

Dere er tjukke i huet. ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slem du er rottiemama. Takler du ikke en debatt? Hvilken sky er perfekte lille deg født på? Siden du virkelig føler deg berettiget til å kaste stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Til muffen-mor:

 

Men så blander vel de fleste ut hasjen vanlig røyk vel??

Så da er det vel kanskje ikke så bra å røyke hasj likevel mener du??

 

Jeg er ikke selv i mot hasj, har røyket i mange år selv, men altså, når man blir gravid og planlegger å bære fram et barn, så mener JEG at det er på tide å slutte. fordi det ikke er lovelig, og det er eneste grunnen også.

Dette er min mening, men det er sikkert noen som mener noe annet, og det kan jeg også respektere. jeg ser ikke på hasj som noe rusmiddel som er farlig. jeg har røyket hver dag i 5 år(fram til 2008) selv, og har ikke merket noe som helst skader. Koste meg og slappet av, men den tid er forbi;) nå er det dattern min som er alt for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyket mye før jeg ble gravid. (var ikke planlagt å bli gravid)

Jeg regnet i senere tid ut ca unfangelses dato, og fant ut at jeg røyket et par joints hver dag i en uke før jeg dro på ferie i 3 uker og hadde ikke tilgang da, så da røyket jeg ikke, men drakk mye mer(noe jeg ser på som mye værre, uff ) Glad jeg ikke røyket da selvfølgelig, men drakk jo mer så...

Jeg kom hjem, røyka masse 1 uke, før jeg tok en graviditetstest og fant ut at jeg var gravid. Bestemte meg for å slutte med en gang da,

Så med andre ord var ca 5-6 uker på vei før jeg fant ut at jeg var gravid.

Klarte og slutte med sprakk 1 mnd senere, røyket mye mindre, ca 2 joints i uka i en mnd, så max 2 hele neste mnd.

Så etter det klarte jeg heldigvis og slutte helt.

HELDIGVIS:D Nå er jeg 3 dager på overtid, så håper alt er bare bra med bebisen min!

Fortalte legen min om røykingen men jeg fikk ingen ekstra oppfølging for det( leste noen nevnte noe om dette)

Legen min bekymret seg mest for alkoholforbruket de 3 ukene på ferie, det gjør jeg også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg har erfaring med det.. jeg har en gutt som blir 2 år i mai !! jeg røyket hasj undersvangerskapet men jeg sluttet etter 5 mnd, men er jo de første ukene opp til 12 mnd de mener det "KAN" være fare for kromosomfeil.. for å si det sånn så er det mye værre å drikke alkohol for det kan gi ADHD OG LÆRE OG KONSENTRASJONSVANSKER Å DET STEMMER!! er værre med rusmidler som barnet får abstinens av som cocain, amfetamin, tabletter og heroin de som bruker det under svangerskapet mener jeg skulle vært skutt x) !!! for de føder til et liv som må avruses det synes jeg er stykt gjort!! jeg kjenner mange som har røyket hasj under svangerskapet og ingen av dem har fått kromosomskader. nå er jeg på vei med mitt andre barn å røyker litt innimellom ! barnet får ikke abstinens av hasj. mvh meg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer er ikke sikkre tegn på at cannabis skader fosteret!! å er skjelden abstinens på cannabis, værre med de andre stoffene!! somfaktisk skader fosteret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dere som tror at hasj (DOP) ikke skader barnet er jo tydelig skadet av det dere holder på med..

 

Jeg har selv vært heavy rusmisbruker (6 år) og det ville ALDRI falt meg inn å brukt narkotika med baby i magen!

 

Egoister vil jeg kalle dere - tenker kun på egen "glede" ..

Skam dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY FAEN!

Nå har jeg sittet å lest gjennom alle innleggene i denne debatten, og jeg kan uten problemer peke ut en del idioter som tydeligvis ikke har peiling på det de inhalerer..

Cannabis stammer fra naturen ja, men FFS; det er mye gift som kommer fra naturen! Er ikke bare kjemiske fremstilte produkter som er skadelig. Finnes flust med såkalte naturlige giftstoffer som er meget farlige.

 

Hasjrøyking er bevist å ha skadelig effekt, hovedsakelig på hjernen, der de kognitive og psykomotoriske ferdigheter svekkes. Dessuten er hasj mer skadelig enn tobakksrøyk da den faktisk fordobler sjansen for hjerte-og karsykdommer og femdobler sjansen for lungekreft/luftveisinfeksjoner/-sykdommer.

At enkelte her inne sitter og forsvarer hasj som rusmiddel er rett og slett latterlig. Skjønner de som sliter med å slutte, får dårlig samvittighet osv, men de som faktisk mener at det er greit i små doser må jo være fullstendig brain-damaged.

Jeg har røykt hasj i store doser tidligere, sammenhengende i flere år, og det med at hasj ikke skaper avhengighet er også bare BULLSHIT! jeg kan med hånden på hjertet si at jeg var avhengig, og fikk diverse plager senere som angst, depresjoner osv.

 

Jeg er ingen helgen, og vet at rus er et vanskelig og sårt tema for mange, men de som forsvarer rusmidler er helt på jordet og bør ikke få barn. Vet det høres ekstremt ut, men det er min mening.

Jeg sliter selv med å kutte sigarettene, det skal jeg ærlig innrømme. Har vært et stort problem å slutte 100%, men jeg sitter for faen ikke rettferdiggjør røyk. ALLE som har fungerende hjerneceller vet at røyk, alkohol, medikamenter og alt av rusmidler er skadelige og kan være livstruende for barnet i magen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY FAEN!

Nå har jeg sittet å lest gjennom alle innleggene i denne debatten, og jeg kan uten problemer peke ut en del idioter som tydeligvis ikke har peiling på det de inhalerer..

Cannabis stammer fra naturen ja, men FFS; det er mye gift som kommer fra naturen! Er ikke bare kjemiske fremstilte produkter som er skadelig. Finnes flust med såkalte naturlige giftstoffer som er meget farlige.

 

Hasjrøyking er bevist å ha skadelig effekt, hovedsakelig på hjernen, der de kognitive og psykomotoriske ferdigheter svekkes. Dessuten er hasj mer skadelig enn tobakksrøyk da den faktisk fordobler sjansen for hjerte-og karsykdommer og femdobler sjansen for lungekreft/luftveisinfeksjoner/-sykdommer.

At enkelte her inne sitter og forsvarer hasj som rusmiddel er rett og slett latterlig. Skjønner de som sliter med å slutte, får dårlig samvittighet osv, men de som faktisk mener at det er greit i små doser må jo være fullstendig brain-damaged.

Jeg har røykt hasj i store doser tidligere, sammenhengende i flere år, og det med at hasj ikke skaper avhengighet er også bare BULLSHIT! jeg kan med hånden på hjertet si at jeg var avhengig, og fikk diverse plager senere som angst, depresjoner osv.

 

Jeg er ingen helgen, og vet at rus er et vanskelig og sårt tema for mange, men de som forsvarer rusmidler er helt på jordet og bør ikke få barn. Vet det høres ekstremt ut, men det er min mening.

Jeg sliter selv med å kutte sigarettene, det skal jeg ærlig innrømme. Har vært et stort problem å slutte 100%, men jeg sitter for faen ikke rettferdiggjør røyk. ALLE som har fungerende hjerneceller vet at røyk, alkohol, medikamenter og alt av rusmidler er skadelige og kan være livstruende for barnet i magen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejsa Alle sammen!!

 

Jeg er så et af de såkaldte Hasj børn, haha sikkert også enormt skadet som de straite snæver synte her inde kalder børn som bliver født af forældre der ryger hasj!!

 

Jeg er som i sikkert kan se ikke norsk men pære dansk og har en rigtig dejlig hippie mor som ja røg en masse hasj da hun gik gravid med både mig og mine 3 andre søskende, og der er sku ikke nogen som skal komme og sige vi har hjærne skader eller kromosom fejl pga vores mors rygning under svangerskapet, tvært imod, jeg har aldrig været den skoleglade pige, men mine karaktere var fint over gennemsnit og jeg har aldrig haft problemer med og følge med, er faktisk rimelig fram på..

 

Min lille søster, som så er rimelig skole glad kunne stave før hun kunne gå, hun er 19 år gammel og fik studender huen på siste sommer.

vores lille bror på 16 er også færdig med mekaniker uddanelsen og mangler 2 år i praktik!! Er det skadet eller hvad ? har en søster mere som har 2 dejlige børn er gift og hun har heller ikke nogen skader..

 

Og jeg vil lige sige at mor røg HVERDAG med os alle sammen, er ikke sikker men tror hun røg mest joints, og måske lidt pipe, (skal spøre hende og skrive det til jer)

 

Nordmens syn på hasj er så forkert at det er til og blive bange for, hvor finder i jeres information?

Jeg bliver faktisk lidt ked af at folk ikke prøver og finde ud af om det de skriver er fakta istedet for og skrive at hasj og fks piller er lige skadeligt, for det findes der bare ikke noget fakta om.. (google?)

 

Vil da også sige at der ikke er nogen af os børn der ryger hasj selv eller tager nogen anden form for stoffer, og det selv om vi er voksed op med forældre som ryger og har gjort det i 40 år.. for ja den som ryger tager jo selfølgelig skade det gælder væl alle former for stoffer som bliver intaget dagligt i en masse år!

 

Og skræmme folk fra og ta stoffer i svangerskapet hjelper ingen så er det skuda bedre at de ryger lidt hasj fram for og fks tage piller for og slappe af ?

for som så mange andre prøver og poengtere så bliver man faktisk ikke fysisk afhengig af hasj, (NEJ MAN GØR EJ) det er tobakken;) men psykisk afhengig kan man saktens blive (og det er ikke alle der bliver det heller).. Men det gør man fks af valium og vival og det bliver babyen i maven også, derfor de bliver født med abstinenser!!

 

Bør vel også sige jeg selv har 1 barn og er gravid med nr 2!!

 

Hilsen Hasj skadet Dansker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bør også sige at jeg har aldrig haft depresjoner eller andre psykiske syg domme, (det har mine søskende heller ikke haft) som der også bliver nævn man giver sine børn hvis man ryger hasj! jeg er 27 år gammel og røg/ryger ikke selv under mine svangerskap eller ellers! jeg har aldrig haft noget stort behov for og ruse mig mere en andre, jeg tar en øl i ny og næ. Til dem der skriver at man "åbner døre for sine børn som narkomaner"

 

Bliver lidt fornærmet af sådan nogen udtaelser!

 

Danskeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene av svangerskapet, de er ikke like farlige som de første, right? Altså, alt av organer er jo ferdig utviklet.. Er vel bare lungene og noe annet som ikke er helt som det skal være enda og som fortsetter å utvikle seg leeenge etter at barnet er født. Hva kan du liksom skade da? Da tenker jeg ikke på de som røyker hasj hver dag, men f.eks. en gang i uka den siste måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Beklager, men dere som så hardnakket forsvarer hasj under svangerskapet/ellers...

Er dere klar over at dere "HØRER" skada ut?

Man kan merke mangelen på intelligens i deres måte å skrive på og det har etter min mening sikkert sammenheng med Hasjen;)!!!

Stakkars unger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å røyke hasj i svangerskapet,tenk alle som røyker vanlig røyk hver eneste dag i 9mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...