Gå til innhold

Tromsømamas 27.oktober


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Jeg kommer gjerne til dere neste onsdag Kari Anne. Får se om jeg rekker å dra til Tone i morra, må se det litt an.

 

Ellers så tolker jeg Tromsø kino dithen at det er James Bond på babykino neste torsdag (13. november). Den er i alle fall satt opp i sal 1 kl 12.00 og det pleier jo å være tiden for babykino. I'M THERE! :))

Vet ikke helt hva som er denne ukens film - Fatso kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia :) Godt å trene idag ja! Som alltid. Aimèe har jo så bra timer. Synd hun skal ha vikar endel fremover. Blir koselig å få dere på besøk imårra! Gleder meg til det!

 

Æ kjæm te dæ på onsdag i neste uke Kari-Anne og tar med pålegg! Randi, æ e også med på babykino når James Bond skal vises! Har sett Fatso så skal prøve Pilates med baby på torsdag.

 

Tapaskvelden vår tror æ bli veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, de Stonzene va fine :) Tror jeg venter litt til N-N blir større før jeg kjøper! Han trenger ikke enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan desssverre heller ikke komme på treff hos deg Kari Anne. Drar til Ås på fredag og blir borte til den 18.11. Ser ut som vi skal ut og fly nesten samtidig igjen, Susanne..

 

Lekkert fottøy, men trenger dem vel strengt tatt ikke når Iver har skinnfottøyet. Og så var det dette med økonomien og... ;)

 

Vi sees imorgen dere som skal på treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Dåkker som e begynte me grøt, mange skjeer gir dåkker før hver dag? Og kor mange skjeer øke dåkker med?

E dåkker kommet opp i en full porsjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hjelp!! va mye å lese gitt.. hehehe!! Ikke vært så mye pc tid no som æ har hatt besøk, men no bli det mer "normalt" her!!

 

Vi kommer gjerne te dæ Kari Anne!

 

Å så lurt æ på å legg ut treff her no i slutten av november, Kan det passe for noen onsdag den 26? E litt tidlig ute, men tenkte kanskje det va greit for å få litt svar.. Å da lurt æ på om vi sku lag nåkka god lunsj? Spleise å så kan æ lage te nåkka, lasagne eller nå i den duren?? Så hvis noen har lyst te det så si fra.

 

Æ kommer i mårra te dæ Tone, no må æ ha treff=)

 

Fatso denne uka å kanskje James Bond neste!! Juhu! Når han Bondern kommer på kino, da e æ der!! Jubel jubel!!

 

Lillemor e fortsatt litt sur på grøten, no har æ prøvd fire forskjellige å det e kun en av dem (som attpåtil e en 6 mnd grøt) æ får i ho nån få mikroml av.. MEN!!!!!!!!!!!!! I kveld drakk ho 40 ml erstatning!!! Uten bråk, ho strakte sæ etter flaska! Æ e så glad!

 

Ang magen; ja prøv andre merka, sviskesaft å pære kan også hjelpe på magen. Mye mosjon på magen e supert, det hjelpe iallefall veldig på te ho Ingrid.

 

Hehe Susanne: helt i orden at du ikke har tid, det skjønne æ så godt! Æ fatte ikke dokker som strikke så mye å styre med sånt korsn dokk har tid te det i utgangspunktet!! =)

 

SeS i mårra!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette: Kunne vi utsatt treffet ditt. Va nemmelig tirsdag 25 eller onsdag 26 æ hadde tenkt å ha det alovera treffet på formiddagen. Har bare ikkje funne helt ut korsn av de dagan som passa best før selgere. Æ har ønska onsdag sia det e en dag som passe best før de fleste her i gjengen:)

 

Håpe å se dåkker på treff i mårra, får sitte på med Pia hvis alt går etter planen. Men e litt hodepjusk nu på kvelden, så får se ka mårradagen bringe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25. eller 26. passe fint for min del, og e uansett for mæ kor det blir. Eller, A skal få vaksine den 26. og avhengig av kordan ho reagere på den kan æ den dagen...

 

Et tips til dåkker strikkera der ute: æ har bestilt billig garn fra danmark. På www.123knit.com kan man kjøpe billig ullgarn. Æ har bestilt av typen New Zealand Lammeuld. Den har vistnok samme kvalitet som garn fra Nøstebarn, bare det at den ikke e ubehandla da (for de av dåkker som heller foretrekk det). Kjøpte 5 hespe garn for rett under 200 kr. Bare et lite sparetips...;-p

 

Sees i morra hos Tone!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, Obama vant presidentvalget :-D Hyggelig nyhet på morgenkvisten.

 

Susanne: God tur til Dk! Garnet ligger her å venter på deg :-)

 

Minda: God tur til Ås :-)

 

Tone: Vi holder oss hjemme i dag. Har jo hatt gjester helt til å går og nå blir det godt å få huset for seg selv en formiddag. Det trengs litt rydding her kan man si.. Kos dere masse på treff!

 

Svigermor får heldigvis "fri" fra sykehuset helt til i januar. Det var gode nyheter, fryktet det verste, så det var godt å få en sånn beskjed :-)

 

Jeg vurderer også å bestille fra den danske sida, garnet er fint, men til pene plagg ville jeg ha valgt Nøstebarn sitt, den er spunnet litt ujevnt den ulla fra New Zealand. Det gjør jo ingenting om det ikke er et stasplagg man strikker.

 

O ligger enda å sover. Han er en luring.. Han har spist annenhver time de siste tida, men i natt da han fikk sove med meg spiste han mye mindre.. Så da får han bare ligge ved siden av meg.

 

Anette: J er tre år nå og liker fortsatt ikke grøt (hun spiser til nød risgrøt). Hun likte det aldri særlig som baby. Har du vurdert å heller gi henne grønnsaker? Da jeg startet med det til J spiste hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hurra for Obama!

 

Har nogen af jer rejst med en lille som har været forkølet? Gustav er snørret, men tar sig ikke til ørerne og han klarer også at puste når han spiser. Jeg er bekymret for ørerne. Hvad er jeres erfaringer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne: Har ikke flydd mens noen av ungene har vært syke, men jeg tror nok det kommer til å gå greit med Gustav. Han høres jo ikke veldig dårlig ut. Jeg har alltid passet på å enten amme eller gi ungen smokk under takeoff og landing, det kan utligne trykket i ørene noe. Når man er forkjølet er jo ofte trykket et problem.

 

 

Søndag er det farsdag. Er egentlig ikke så glad i sånne dager for jeg føler bare at det er kjøpepress, men har skjønner at min samboer forventer seg ett eller annet (han har nevnt denne farsdagen flere ganger). Men hva skal man gi? Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå kan ikje de tennern bare komme fram?! Elias hold på å "ete" opp alt han får i hendern...

 

Syns ikje den dær dentinox som man kan smøre på gomman virke :/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Randi: Æ kjøpte ei fin lita bok til pappa på bokhandelen. Der står det forskjellige sitat og fine ting som takk for at du løfter meg opp og leker med meg osv. Synes den passa godt! Ellers e det jo frokost på senga og sånt som gjeld da, evt. kake.

 

Annette: Kan du ikke flytte treffet ei uke frem te onsdag 19.november siden det kræsja med Aloe Vera-partyet? Vi har lyst å komme og lasagne hørtes kjempedeilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri får og tenner nå... Hun bare sutrer og sitter og klorer opp arma mine............ Dentinox virker nok ikke så bra på smerten, den tar vel heller bare fokuset bort litt. Jeg prøvde det på min visdomstan som vokser innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i DIB at de åpner et sanserom/eventyrrom for babyer den 19.november kl. 1400.

Har tenkt å være med der, noen flere som har lyst å bli med?

 

Ellers har jeg notert følgende til julelunsj 21.nov. på Scandic (spurte om vi kan ha det kl 1300 slik at de av oss som trimmer får gjort seg ferdig på Sats og så rekker å komme opp til Hotellet)

"+" bak navn betyr partner.

Babyn skal vel alle ha med, regner jeg med?

 

Minda +

Pia +

Tone +

Susanne +

Gull nr 2 (husker ikke navn)

Janne

Siv

Maria

Kari Anne

Elin

Inger Lise

May Helen

Ann Silje

Elke +

 

 

Skulle noen ikke har blitt nevnt, så vennligst skriv dere på den liste (gjerne egen liste/tråd). Og også om dere likevel har anledning å ta med partner. Ta ellers kontakt med meg ved spørsmål.

 

På fredag må jeg gi dem et antall personer, så eksakt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og takk for besøket til dere som kom idag =) Det satte æ og N-N stor pris på! Koselig å samles som alltid.

 

Æ tenkte også å gå på biblioteket Elke, om ikke nån skal ha treff den dagen! Vi snakke litt idag om at kanskje Annette skal ha treff da siden May-Helen skal ha Aloe Vera-treff 25/26 november.

 

Så bra at du har forandret julelunsjen te klokka ett Elke! Da kan vi gå på babysats først ja :) Skal vi pynte oss? Gull nr 2 heter Randi forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for trivelig treff.

 

Flott at du ordner med julelunsjen Elke... Gleder meg :-] Tone: vi kan jo sikkert pynte oss litt, men gidder ikke kjole og greier og greier....

 

Farsdag ja... Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Nå har jo mannen min akkurat hatt bursdag, vet ikke helt om jeg gidder å kjøpe så mye mer. Kanskje blomster og et koselig kort? Eller noe så kjedelig som en bokser eller sokker? Forbruksvarer :-] En deilig frokost er jo også lurt!! Enig med deg Randi, er heller ikke så gira på sånne dager.

 

Huff, A er begynt å våkne så ofte for mat, ca. hver 2. time etter at hun har lagt seg. Gjesp, blir trøtt av dette!! Ønsker ikke å begynne med grøt enda, er jo så lettvindt med å bare amme. I tillegg er det jo mye god næring i mm :- ) Men må vel bare vurdere det fortløpende. Forhåpentligvis er det bare forbigående dette med hyppig amming...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal æ endre dato!! Æ har jo å veldig lyst å få med mæ aloe vera treff å hadde til å med skreve det opp på kalendern!! Men huska det jo såklart ikke da æ sku inn her å skriv. Den 19 bli det ikke treff her, da kommer mamma å pappa antakeligvis å da skal Sigurd være hjemme. Så da lure æ på om noen har lyst å komme den 3 desember? Eller e mange borte å vekke da?

 

Ingrid sovna i går kveld med flaska!!! Ho fikk jo da ikke i sæ så mye, men ho kosa sæ med den å det va det viktigste. Må jo bare pøs på med flaske no..

 

Kari-Anne: ja har tenkt å begynn med det no. Vi skal stable ho opp i høystolen så ho sitt ilag med oss te middagen, så skal ho få litt kokte grønnsaker, gulrol å potet, å så begynne vi der. For denne grøten e altså ikke nåkka særlig!!

 

Spist å spist å spist i natt... Kjenne mæ helt gåen her æ sitt...

 

Fatso i dag!! E det noen som skal?? Hvis dokk gidd, send mæ et pip på 92802645 da?? Så vet æ om flere skal.. =)

 

Farsdag blir litt forsinka her i huset, men han skal få pondus bok nr 7, så får han nr 8 te jul. Å dette får æ å glede av så det går fint! =) Vi har ikke nå stor feiring av sånne daga, men ei lita markering. Å hvis Sigurd vil så kan han få tegne kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kari Anne: Vi vil gjerne komme til deg neste onsdag. Har vært på nett og sett på den stellevesken du har, og blitt helt frelst. Problemet er bare at de ikke har inne den fargen jeg ønsker. Vil kjøpe den Between størrelsen. De får kanskje inn i midten av novembet. Håpe håpe:)

 

Enn så lenge spiser Lea 2 ganger om natta, men ser at mange av babyene spiser hyppigere om natta for tiden. Håper i det lengste å slippe unna det, men det spørs vel. Det er nok litt ekstra slitsomt nå når det er mørketid i tillegg. Jeg er i alle fall litt trøttere for tiden, spesielt om morgenen. Men så våknet jo Lea halv syv idag da...

 

Var på treff med "små babyer" igår, de var født i sept/okt. Kan nesten ikke huske at Lea var så lita. Tiden flyr, vi må bare kose oss med de små!

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempekoselig treff i går forresten!!

 

Her har lillesjefen bestemt at vi skal ikke på kino. Ho sov så lenge i mårres at det va ikke snakk om. Vi når det rett å slett ikke... Så neste torsdag så trur æ at ho må ligg i bilstoln på natta så æ e sikker på å nå kinoen!!!! =) Hehehehe!!

 

Jaja.. Sånn e det når man bor et lite stykke unna å har en baby som overhodet ikke lika å kjøre bil...

 

Enig med Elin: vi må bare kose oss med dem når de e så små, for plutselig e dem kjempestor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Her har det skjedd mye siden sist. Med fulle " arbeidsdager " i praksisen, så er jeg ganske så kokt ved endt dag. Blir ikke til at jeg tar fram daten da, nei. Da er det kvalitetstid med Aline, som har fått mellomnavnet " sprellefrøken". Nå har hun begynt å jompe litt avgårde. Fikk meld av Kjetil nå for litt siden.. hun jumpet seg av matta og til frosken sin. Ville se det jeg da:/ jaja..

 

Anette: Supert om du har treff 3 des. Da kan jeg prøve å komme jeg også=) Flott Ingrid spiser litt 6mnd grøt;)

 

Tone: Fikk ikke svart deg på msn igår. Var ikke med dataen og da jeg slo av var ikke du der. sorry..

 

Janne: Takk for tips vedr bestilling av garn. Skal sjekke det ut=) Trenger nye prosjekter;) Har forresten funnet fram en hekle¨nål. Kan ikek hekle, men lært meg å hekle blomster nå da.. hehe..

 

Ellers, så er hverdagen med praksis og familieliv hektisk. Hehe.. spent på hvordan det blir den dagen en er i jobb og har flere barn. Mange av dere som organiserer det der allerede=) Vil tro det er utfordrende til tider;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten i grottebadet etter " jobb " idag. Dere som har begynt på nytt kurs, del 2. Lært noe nytt? Vil gjerne høre=) A får jo ikke begynt på nytt kurs før i januar.. Spent på hvordan hun er i vannet idag. Ikke vært på mer enn 1 svømminga på en mnd:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...