Gå til innhold

noen som har fått barn med ryggmargsbrokk?


tiriltulla

Anbefalte innlegg

Var på ordinær ul på torsdag...de fant da en utvekst nederst i ryggen på lillegutt..ble sendt til trondheim fredag og legen der kunne ikke utelukke ryggmagsbrokk,men det så ikke ut som noen typisk ryggmagsbrokk pga at babyen hadde alle virvler i orden, hjernen var normal,hodeskallen normal og ikke klumpfot....det kunne være en fettsvults..skal tilbake om to uker...men synes det er veldig vondt og vanskeig å gå her å ikke vite noe....noen som har erfaring eller vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei

Jeg har ingen erfaringer selv, men kjenner flere med ryggmargsbrokk. Jeg vil anbefale deg å se på siden deres: http://www.ryggmargsbrokk.org/

Du kan ringe tlf nummeret som står på siden. Vet de får sånne hendvendelser og spørsmål som du har nå.

Det er godt å snakke med noen som har vært igjennom det samme som deg. Mange tanker som surrer rundt i hodet. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er herfall ingen sjebne verre enn døden! jeg er gift med en mann m ryggmargs brokk ,selv har jeg cp vi venter vårt første barn sammen jeg har en fra før 2 gode jobber har vi 2 biler og lever et helt vanlig liv uansett livet kan by på utfordringer fordi folk med funksjonsullikhet blir daglig diskriminert og det verste er å ikke bli regnet med av sine nærmeste og at livet går med til å prrøve å nå opp til standare satt av andre som vet best. Hvis barnet ditt har ryggmargsbrokk er det en del av det biologiske mangfoldet jeg mener verden bør ha!

Jeg ber deg legge merke til at jeg skriver funksjonsullikhet og ikke nedsatt funksjonsevne dette er fordi jeg mener at vi ikke er nedsatt i forhold til til noe jeg kunne lagt til naturlig slik at det blir naturlig funksjonsullikheter.

men forstå meg rett hvis så er kommer barnet ditt og du oppleve mye uforstand.Det er desverre ulempen ved å ha synlige egenskaper!

men jeg ønsker deg lykke till og sen meg gjerne en pm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
På 20.10.2008 den 17.34, tiriltulla skrev:

Var på ordinær ul på torsdag...de fant da en utvekst nederst i ryggen på lillegutt..ble sendt til trondheim fredag og legen der kunne ikke utelukke ryggmagsbrokk,men det så ikke ut som noen typisk ryggmagsbrokk pga at babyen hadde alle virvler i orden, hjernen var normal,hodeskallen normal og ikke klumpfot....det kunne være en fettsvults..skal tilbake om to uker...men synes det er veldig vondt og vanskeig å gå her å ikke vite noe....noen som har erfaring eller vet noe?

Kan jeg få vite hva sjedde senere mef barnet ditt? Fordi vi opplever det samme nå og vil gjerne høre hva kan det skje.

 

Anonymkode: bac2b...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...