Gå til innhold

Ca. hvor lenge kan sædcellene overleve inne i livmoren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

..og da blir det som regel gutt, side de overlever lengst.

Sædceller kan leve lenge og vente på et egg inne i egglederen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAArghh, det er helt individuellt hvor lang tid det befruktede egget bruker på sin vandring til det fester seg. Det er ingen sædceller som lever i en uke. De kan overleve i max 3 døgn. Trodde alle hadde fått med seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sædcellene kan leve flere døgn inne i livmoren, opptil fem døgn ved god kvalitet, og her venter de på at egget skal komme. Selve egget er befruktningsbart kun et døgn. Fra lommelegen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaggu meg ikke rart jeg ble gravid da;-)

Men er sååå glad for det idag,til tross for at jeg er alene;-)

 

Kan bare hilse å si:at hadde spermen bare kunne levd i 3 dager,hadde ikke jeg hatt et lite mirakel sprudlende på sofaen nå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

normale sædceller i dag lever ikke tre døgn. Og man oppdriver neppe en norsk mann med sædceller som lever en uke. Men orgasme kan fremkalle eggløsning. Svømmerne har fotlenker av bly og andre tungmetaller så de svømmer dårlig og dauer fort. I dag er ca 15% av sædcellene levende når de kommer ut, for 50 år siden, var 85% istand til å befruket et egg. Så de hyperpotente mennene deres er bare juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig en norsk manns sædceller dør innen 3 døgn, men en cherokee indianermann, hans sædceller lever iallefall minst 1 uke.

Takk, det vet jeg :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha,jeg hadde ikke orgasme den dagen.Det hele gikk så fort, for vi pulte på jobben hans.Og jeg vet nå for pokker når jeg hadde eggløsning,det var 5 dager etterpå.Sååå glad for det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentesædcellene overlever som regle lengst. Sædceller generelt, kan overlve i inntil 5-7 døgn under optimale forhold...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange feiloppfatninger ute å gikk...

 

Vil nå bare si en ting:

 

Orgasme kan ikke fremkalle en eggløsning. Den kan i beste fall fremskynde den, men ikke noe mer en en dag...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt svømmer guttesædcellene raskest, mens jentesædcellen er mer utholdende, og lever lengst. GENERELT altså...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan faktisk leve opp til 7 døgn mens den venter på eggløsning. Har nettopp hatt om dette på skolen. Dessuten er læreren min jordmor så velger å stole på henne og hennes kilder.

Sædcellene er dessuten ikke "alene" oppi der, de ligger å flyter i væske hele tiden som beskytter de.

Har ikke lært at sædcellene er i livmoren men i egglederene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...