Gå til innhold

Hvor mye sover barne deres nå?


betty74

Anbefalte innlegg

Her er det så mye surr nå. Oppe til de undeligste tider om natta og bare surr på dagsovingen. Jeg tenker jeg skal kutte ned til en hvil om dagen fra i morgen og se om det funker... Hva gjør dere?

 

Ja, også må jeg kutte amming om natta. Lei uvane det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her soves det kun en gang på dagtid nå (siste to ukene) legger han ca 11, så sover han ca to timer. Legger han igjen ca18.30, så sover han til ca 07.30 neste dag.. våkner noen ganger på natta, men gir bare smokken så sovner han igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillegutt sovet to ganger ca 1 time på dagtid frem til nå, og fra ca 19 til 6-630 (og hver eneste natt har han kommet i vår seng fra rundt 4...). Men i helgen sov han bare en lur på dagtid, og fikk heller legge seg litt tidligere, og han sov altså helt til klokken 8 i sin egen seng! Så har gitt beskjed i barnehagen nå om at jeg vil at de heller drøyer sovingen litt, og lar han sove bare en gang per dag, så får vi se hvordan det går.

 

Jeg ammet også om natte frem til for en mnd siden, da tok vi avvenningen. Det tok tid, rundt 2 uker, men før avvenningen var han våken rundt annenhver time natta gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun sover en time eller to i barnehagen (fra 11.30 ca) og leggr seg ca kl19. håper hun skal sove litt mer på natta, for hun våkner ofte i 4-tidne, og havnr da i senga vår som regel.. og nå har hun begynt å våkne i tolv-ett-tiden også.. og så har hun selvfølgelig blitt forkjøla, så nå våkner hun masse utover dette også, siden hun hoster så masse...

men , det går deg nok til ! . håper jeg..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småpjokken vår har noe problem med å sove natta rundt enda, men det drar seg til. Sover som regel fra 19.30-20.00 til ca 6.00-7.00 men med 1-2 oppvåkninger i løpet av natta. Roer seg fort om han får en skvett vann og smokk. Hos oss har vi puppeforbud frem til 6.00.

På dagen har hna enda 2 dupper på tilsammen 4 timer, ca kl 9.00 og ca kl 14.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes kjent ut, å amme om natta ble en uvane rett og slett. Gutten vår våknet mellom 05.00- 05.30 men ville egentlig ikke ha pupp, bare brukte meg som smokk.

Etter vi sluttet å amme om natta sover han myyye bedre og lenger!

Nå sover han i ca 12 timer om natta fra 19.30- 07.30, og jeg merker at det går bedre med sovingen på dagen også nå. Siden han sover såpass lenge holder det ofte med en dupp om dagen, av og til får han to hvis han sov tidlig første gangen :-) Ingen sure miner og han er bare glad når han legger seg om kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her soves det fra 19.30-06.00, lur klokken 09.00-09.30, og sover i barnehagen fra 12.00-13.00.

 

Skulle ønske hun sov LITT lengre om morran, med det er vel arvelig dette med å våkne tidlig......:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hu lille frøkna vår sover ca. 3 timer tilsammen på dagtid. Hvis hun sover 1 time i ti-tida vil hun gjerne sove et par timer i to-tida igjen. Eller så er det en lang lur på 3 timer.

Hun legger seg rundt 19 og sover til et sted mellom 5 og 7.

Syns det er VELDIG tidlig når hun våkner klokken 5 og da er hun jo så våken også at vi ikke får henne til å sove igjen. Prøver å ta henne inn til oss, men der vil hun iallefall ikke sove.

 

Noen som har tips for å få de små til å sove lenger?

Vi har nemlig prøvd og legge henne seinere, men hun sover ikke noe lenger av den grunn.

Men det skal også sies at snørra renner hele tida etter at hun begynte i barnehagen og hoster litt ved siden av det også, så det kan jo hende at hun våkner av det også.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...