Gå til innhold

Sex og samliv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Hvordan går det med sex etter fødselen? Når har dere begynt? Og er det annerledes enn før?

Sex hos oss har blitt et fremmed ord, dessverre, men men. Hva skal man gjøre når babyen tar all plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at det ikke er lett med en liten som krever sitt. Her i gården er sex også absolutt fraværende. Lurer på hvordan mannen klarer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det er flere av oss... men her i gården har han begynt å mase litt på det.. og jeg skjønner han jo veldig godt.. vi har prøvd en gang, men det gjorde vondt, men det verste var at jeg ikke kjente noe til han om dere skjønner... Syns det var SKIKKELIG ekkelt, og nå har jeg overhode ikke lyst ihvertfall... Samtidlig skjønner jeg ikke når vi skal få det til.. skal vi liksom ligge å ha sex med ho sovende 1 meter fra oss ?? Syns det er veldig feil.... dermed finner jeg liksom ikke tid til det... huff.. nei, men jeg må jo bare krype til korset snart.. var å hentet resept på minipiller i går..:S Bare å sette igang å håpe da :)

 

Noen som kanskje kan komme med noen gode råd her ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor længe siden I har født??? I vores hjem har vi heller ikke haft sex endnu og og vi regnede på det igår... det er faktisk 7 måneder siden! Savner det egentlig ikke, men ved jo også at der er noget som mangler.

 

MHT sex 1 meter fra barnet, så tænker jeg mig at man jo kan gøre det mens barnet sover eller snige sig ind i sofaen i stuen, oder?

 

Mærker at jeg er nervøs for om det kommer til at føles ondt første gang, om der er noget som er ødelagt... for at sige det på den måde.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødde for 3,5 mnd siden og har hatt sex fram til fødsel.

Men nå har ikke dette vært noe tema i det hele. Ser ut til at livet kan leves uten, rart nok, men jeg har ikke noe behov og partneren heller ikke, ser det ut som. Det kommer nå det kommer, vi har ingen hastverk.

 

Har ei venninne som faktisk ikke har hatt sex til jenta var fylt 6 mnd. Men da gikk det ikke så bra, gubben var rimelig sjalu på barnet og det var skikkelig krise, like før brudd. Huff og huff, så trassig. Hun sa at hun ikke hadde lyst fordi hun ammet og dette gav henne nok tilfredsstillelse pga. oksitosin.

Stiller meg litt spørrende: er det virkelig slik at man mister lysten på sex pga.man ammer barnet? Det høres litt skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om det er veldig individuelt når en gjennopptar sexlivet etter fødsel og hvordan en opplever det å ha sex etter at en er blitt mor. Vi gjennopptok sexlivet 3 uker etter fødsel og har sex like ofte nå som før. Jeg kan ikke si at jeg har mistet lysten fordi jeg ammer. Synes sex oppleves annerledes etter at jeg har opplevd hva fantastisk det faktisk kan føre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har vi litt av samme problemet: baby som sover ved siden av oss.

Så skjedde det at han våkna midt i akten og kikka rart på oss. Føltes litt pinlig, men tror dere han skjønner noe av det vi holdt på med? Vet liksom ikke om det er greit å ha sex foran barnet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke barnet ligefrem tager skade af at se mor og far ha sex, men mor og far syntes nok ikke det er så fedt at guldklumpen ser....

Går det ikke an ha sex andre steder mens guldklumpen vågner om natten....

 

Jeg ved faktisk ikke hva jeg skal svare dig... Personlig har jeg ikke lyst til at mit barn skal se mig ha sex, men som sagt tror jeg ikke barnet tar skade af at se det, især hvis man gir barnet lidt opmærksomhed og siger at alt er bra. Måske kan barnet misforstå hvis man opfører sig rart og evt prøver at ignorere barnet. Sex er jo trods alt naturligt og en glædens ting og ikke noget at skamme sig over.

 

Hilsen Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ammer produserer kroppen et hormon som faktisk gjør at man får mindre lyst på sex. (Vet ikke hvorfor det er slik, men det er jo nærliggende å tro at det er naturens måte å sørge for at kvinnen konsentrerer seg om å ta seg av den nyfødte - heller enn å risikere å bli gravid på nytt??) Det er i alle fall på grunn av dette hormonet at så mange kvinner opplever manglende sexlyst etter fødselen. Noen kvinner blir ikke så påvirket av dette og kan fortsette et nokså normalt sexliv, men det er altså mange av oss som sliter med lysten. Det er faktisk helt normalt. Dette kan du forklare mannen din dersom han lurer på om du ikke "tenner" på han mer osv.

 

Nå har jeg født et par ganger og min erfaring er at lysten kommer gradvis tilbake. Hos meg var det i alle fall totalt mislykket å forsøke å ha sex når jeg ikke ville. Det viktigste jeg gjorde for å få lysten tilbake var å få nok søvn, trene og ha alenetid med mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mannen min var litt utolmodig da jeg ikke klarte å ha sex en stund før vår gutt kom til.. Så vi hadde første gang sex 7 uker etter fødsel. Det gikk igrunn greit, men det gjorde liltt vondt. Sex er ikke et fremmedord her i gården, men det gjør fortsatt litt vondt å ha sex. Det er nå 4.5 mnd siden fødsel, så begynner å lure på om det er noe galt der nede.. Var på kontroll 6 uker etter fødsel og legen sa at alt så fint ut, så skjønner ikke helt hva som gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på det...

Jeg har fått lettere orgasmer etter fødsel jeg, er dette vanlig?

Ellers har vi sex av og til, og jeg også føler det erpå vei til å "gå seg til", det er fortsatt litt ømt med penetrering, men bedre og bedre...

 

Gullet er 4 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

3 mnd senere, kanskje det går bedre med flere?

Vi begynte 2 mnd etter fødsel. (Da hadde vi Jr også på eget rom.) Tror vi hadde prøvd før hadde det ikke vært for at pappa'n måtte reise bort.

Var litt klønete i begynnelsen, med tørr skjede (og dermed ubehag), men vi var forsiktige og prøvde oss fram med stillinger.

Jeg og føler jeg er mer "sensitiv" nå etter fødsel, og syns alt er mye deiligere! (Trodde det skulle vært motsatt jeg!) Spesielt nå som systemet begynner å gjøre seg klar igjen, og både sexlyst og fuktighet er på vei tilbake :) Men det blir fremdeles ikke så ofte siden vi ofte er slitne om kvelden.. Men et par ganger i uka er bedre enn en gang i måneden!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...