Gå til innhold

synes dere det er teit med genser og t-skjorte der det står "AD/HD back in track"?


Blomsterenglene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har delte følelser. Jeg synes det er kjempetøft på den ene siden og applauderer dem som viser verden at mennesker med adhd ikke er noen homogen gruppe, eller hva man kan si. Kanskje ville det gjøre adhd litt mindre negativt ladet som begrep blant dem som ikke vet hva det er?

 

På den andre siden ville jeg vel, hvis jeg hadde hatt et barn med adhd, vært skeptisk til å la barnet eksponere seg slik i forhold til faren for negative tilbakemeldinger. -men hadde barnet ønsket å ha den på, ville jeg ha tillatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hvorfor det ville være et hån å gå med en slik skjorte, anonym. Jeg har sett noen med slik skjorte og syntes det var kjempetøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt den til barnet mitt og hadde aldri brukt den selv, rett og slett pga det stempelet man får så fort noen får greie på at man har adhd. Ting har riktig nok blit bedre men mange har fremdeles en lang vei i gjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjelvekrøller, grunnene til at jeg synes det er et hån er mange.

Mitt barn vil ikke at noen i klassen skal vite at h#n har adhd, så en sånn tskjorte ville aldri i livet blitt favorittskjorta, for å si det mildt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig skal ikke ditt barn ha en slik genser hvis haun ikke vil at noen skal vite at haun har adhd, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor en slik skjorte i seg selv er et hån mot noe som helst.

 

Jeg synes de som går med slike skjorter er tøffe som gir adhd et ansikt og kanskje bidrar til at folk flest kan få en litt annen holdning til diagnosen.

 

Jeg synes faktisk det er flott når noen sier fra. Ikke at det er noe særlig å skryte av, for man skal jo ha toleranse og tålmodighet med alle mennesker, men jeg er litt "mildere stemt" overfor en jeg vet har adhd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har selv en gutt på 10 år som har fått diagnosen ADHD. Jeg har personlig ikke hatt spesielt sansen for ADHD t-skortene - men syns den har et stilig budskap. Men så til saken, det er barna våre som må lære og leve med diagnosen sin, og jeg syns ikke vi skal putte slike skjorter på de uten at de er klar over budskapet skjortene har. Dette er et valg de må gjøre selv, men jeg syns vi skal oppmuntre barna våre til å våre åpen og ha et naturlig forhold til diagnosen sin. Gutten min kom selv hjem fra skolen en dag og sa at han ønsket seg en adhd t-skorte. Han synes den var knalltøff!!! Dette synes jeg er positivt, og da skal jeg med glede kjøpe han en slik.

 

Tror livet til mange adhd barn hadde vært mye lettere om flere kunne og ville være åpen om diagnosen sin.

 

-Mamma til 4 hvor gutt på 10 år har ADHD diagnose-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Er en mann på 46 år som ønsker meg veldig en t-shirt eller hettegenser med " back on track" på

Syntes de er råkule. Hvorfor skamme seg over en tilstand man ikke kan noe for? Vær heller kjempestolt av hva en med ADHD faktisk kan få til. En med ADHD har flere tanker før frokost enn hva andre har på en hel dag, forvirrende sier du? Ikke for oss! For vi kan! Med medisiner er det enklere for oss og legge tanker i riktige bokser inne i hodet, enn at de skal flakse vilt rundt inne i der. Noen velger og medisinere seg og andre ikke. Jeg har lært og leve med det så jeg er umedisinert. Det er fordi jeg har lært meg og leve med ADHD og vet når folk rundt blir "slitne" av meg. Da drar man på brekket og skjerper seg. Håper dette var til litt nytte for andre der ute...

 

Tim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...