Gå til innhold

Rosaruss


Lykkelig tobarnsmor <3

Anbefalte innlegg

Vet det er litt utenom sesong nå :), men hvor får man tak i rosa russeluer? Og dere som har hatt barn som har vært rosaruss, hadde de russekort og evt annen stasj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som er rosaruss her hos oss:)

 

Her er barna/ungdommene russ når de skal være russ, etter 13 års skolegang (eller 12 i yrkesfagene), og det er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min barnehage har man rosaruss....barnehageruss....vi har fått legefrakker i små str gjennom en pappa...og farget dem rosa...alle har like klær.....gratis..... eller vi har kjøpt hvite litt lange tshorter på spar kjøp..og farget dem rosa..... vi laget russekort med ungene sine egne motiv og bilde av ungene.... og vi har russesanger... de har også hatt russeluer...noen år har vi laget dem..det er ikke så vanskelig..og noen ganger har vi bestillt dem fra en sånn "russebutikk"...... alt etter hvem som har hatt ansvaret....ungene synes det er kjempekjekt.... og for en læringsprossess det er for førskolebarna å få være med å dikte sang, lage russekort, farge tøy evt handle klærne...ja...du skjønner.... dette er kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og for å ikke snakke om russeknuter...vi har russeknuter....

 

de som plukker blomster til styrer får en blomst i luen.

de som overnatter i barnehagen får en bamse...

de som bygger et legotårn på over en meter får en legokloss..

de som sitter under bordet og spiser skivene sine får en papirbit...

 

osv...osv,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rosaruss for maaaange år siden. Luene ble lagd av sort stiv papp (Bred remse) som tilpasses hodet. Så lages en solskjerm av papp på. Også stiftes rosa bomullsstoff på for å lage det som skal være oppå lua. De er kjemepfine! Har enda min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...