Gå til innhold

Dere som vanligvis spotter før mens... Dere spottet vel ikke den mnd dere ble gravide?


Tjohoppsannhei

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på når ikm egentlig regnes fra... For jeg pleier å tenke at jeg ikke får mensen før etter spottingen, når det begynner med masse friskt blod, men hvis man ikke spotter når man er gravid, vil da egentlig ikm være den dagen man skulle ha begynte å spotte, og ikke den dagen man skulle ha mensen? For man vil jo merke mangelen på spotting hvis man er gravid? Og kan man teste på uteblitt spotting?

 

Forvirret :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest et sted at mensen begynner første dagen man har friskt blod/kraftig blødning. Og at spotting ikke regnes som første dag =S men er ikke 100% sikker og resten av spm ditt kan jeg ikke svare på.

Men jeg tror jeg hadde ventet med å teste noen dager bare forsikkerhets skyld. Så er man sikker, men uteblitt spotting KAN jo være et tegn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ALT har jo enten et eget navn eller en forkortelse her inne... :-P

 

Noen på skravle mente at ikm må være fra første dag med friskt blod. Men spottingen blir vel vekk hvis man er gravid, så sånn sett så merker man at man ikke får mensen noen dager før ikm...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å spotte som vanlig de to siste gangene jeg ble gravid. Forskjellen fra en vanlig syklus har vært at spottingen har minket i steden for å øke i dagene rett før IKM (jeg har spottet i 7-9 dager før IKM)

 

Jeg har derfor testet den dagen jeg har IKM. Jeg regner 1.mensdag fra den dagen det kommer friskt blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottet du når du var gravid, altså? Kjekt å vite, tenkte det ble borte jeg... Jeg spotter i 3-4 dager, men øker ikke opp til mens, minker noen ganger også. Så der får jeg vel ingen hint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis så spotter jeg et par tre dager før mensen, men den måneden jeg ble gravid spottet jeg ikke. Så det med spotteing er nok veldig individuelt. Jeg har også lest at ikm regnes fra den første dagen med friskt rødt blod (tror det sto på pernille sidene). Skjønner at du blir forvirret av dette :-). Hvis du ikke får mensen på ikm ville jeg testet da. Det er veldig individuelt hvor mye hcg man produserer til å begynne med, noen får positiv test 4-5 dager før ikm, jeg fikk svak positiv test dagen før ikm, mens for andre tar det kanskje en uke eller to etter ikm før graviditetstesten slår ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Kan spotting være friskt rødt blod? Jeg fikk noen røde dråper ca 6-7 med rødt blod, men det ble borte etter 5 tørk med papir og kom etter jeg hadde tisset. Forventet mens er 24 og dette skjedde den 18?

Anonymkode: 54c65...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...