Gå til innhold

skuffende!!!!


Ingina

Anbefalte innlegg

jeg ble sendt til trondheim fra ålesund pga komplikasjoner i svangerskapet. ble mottatt av kjempehyggelige folk, og ikke minst dyktige! lå på observasjon i 8 dager før tvillingjentene mine kom til verden med keisersnitt. alt gikk kjempefint og jeg følte meg veldig trygg på at jentene hadde det bra, i og med at de ble født nesten 11 uker for tidlig. de er derimot ikke så flinke til å ta vare på mødrene. jeg ble kjørt opp på et barselrom etter å ha ligget på observasjon i 4 timer. etter nesten 6 timer på barselrommet, uten at noen som helst hadde vert innom, måtte jeg ringe på alarmen pga. store smerter i det ferske såret. det tok en halv time før noen dukket opp!! da fikk jeg paralgin forte, noe som ikke hjalp stort. jeg måtte ringe på igjen, men fikk den beskjeden at de gikk etter en liste og at jeg ikke fikk mer smertestillende. da gråt jeg mine modige tårer av smerte, og de gav meg morfin ( som jeg mener jeg burde fått med en gang!), da ble alt bedre og jeg fikk hvilt meg litt. men utover natten kom smertene tilbake og jeg måtte atter en gang ringe på for å spørre etter smertestillende. da hadde de skiftet pleiere, og jeg fikk da vite at jeg ikke hadde fått de smertestillende midlene jeg skulle hatt!

 

om morgenen begynte jeg å kaste opp. det var utrolig vondt med et ferskt operasjonssår tvers over magen! det skjedde flere ganger i løpet av dagen, og da det kom en ny pleier, nesten kjeftet hun på meg og sa at jeg burde tatt det roligere med mat og drikke. noe som jeg ikke hadde fått beskjed om i det hele tatt!!

 

etter 4 dager, med fortsatt en god del smerter i magen, fikk jeg valget mellom å ligge på gangen eller et hotellrom på hotellet. selvfølgelig valgte jeg hotellet i og med at barnefaren også var der. problemet var at det er et godt stykke fra kvinne-barn-senteret, der jentene mine lå på intensiv avdelingen, og bort til hotellet. jeg var ikke i stand til å gå selv, og det å få låne en rullestol var nesten komplett umulig! etter mye spørring og leting, tok samboeren min en rullestol som han fant, i raseri! jeg var så nedkjørt av smerter og stress at jeg hadde bare lyst å forsvinne... hotellrommet måtte vi skaffe rekvisisjon til selv, rekvisisjon til mat måtte vi skaffe selv, rullestol måtte vi skaffe selv, og smertestillende måtte jeg kjøpe på apoteket viss jeg ville ha mer!! jeg synes det er uhørt å bli behandlet sånn, jeg vet ikke hvor fort andre leges, men JEG var i alle fall ikke klar i det hele tatt til å bli skrevet ut, og jeg skjønner ikke hvordan de kan gjøre det når jeg gråt rett fremfor dem og ba dem om å få bli i alle fall en dag lenger, og alt jeg fikk var bare et tomt blikk tilbake! de hadde heller ikke parkering for pasienter så vi måtte betale 900 kr for to døgn, heldigvis fant vi et sted der det egentlig ikke var lov å parkere, men skrev en lapp med tlfnr i vinduet dersom det skulle bli problem. heldigvis vi fikk aldri noen tlf :)

 

da jeg ble sendt til ålesund igjen fortalte de meg at jeg skulle hatt en legesamtale for det psykiske, og en for det fysiske. jeg har aldri snakket med en lege etter keisersnittet, utenom det som gjaldt barna. så etter min mening, og min opplevelse på st.olavs, er barsel OG nyfødt intensiv avdelingen utrolig dårlig. man skulle tro det var kjempebra, men det var det overhodet ikke!! jeg er så utrolig skuffet over oppholdet ( etter keisersnittet) og skulle ønske de aldri sendte meg vekk fra ålesund. nå er jentene heldigvis snart 2 mnd gamle og jeg kan glede meg over jentene mine, og glemme den vonde starten :)

 

en historie viss folk er interressert :) det var mye annet som skjedde også, men det blir så mye å skrive! jeg er ivertfall veldig glad at alt er over!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...