Gå til innhold

Tar dere mye smertestillende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bekhtrevs og i dårlige perioder (som varer alt fra 14 dager til 3 måneder) så går det mye smertestillende, særlig bux og paralgin forte.

2-6 ganger daglig (1 pille av hver om gangen). Jeg synes jeg tar for mye smertestillende, men er nødt for å få dagen til å gå og for å klare å være mamma for mine barn.

 

Jeg bekymrer mye og er redd for å få magesår eller nyresvikt av alle pillene. Tok det opp med legen, men han var ikke så engasjert i det.

 

Finnes det medisin som ikke går så mye på magen og nyrene (og leveren), men som likevel tar bort de verste smertene?

Hvilke medisiner tar dere og hva slags diagnose har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Ja jeg synes jeg tar endel medisiner nå, men som småbarnsmor så har jeg ikke noe annet valg, dagene krever endel av meg selv om jeg nå går sykemeldt.

Har diagnosen ms.

Dette er hva jeg tar av medisiner.

 

- Pinex forte (2stk) For å ta toppene av nervesmertene mine.Disse tar jeg 1 gang om dagen, tar de på kvelden. Kunne trengt å tatt de på dagtid å, men jeg får ikke så mye av de pga at de er avhengihets skapende. Så jeg tar de 1 gang om dagen for da varer esken lengre.

 

- Sarotex (50mg) For nervesmertene mine.Det tar noen uker før de begynner å virke, å må øke dosen etter en stund.Har enda ikke funnet ut hvor mange mg jeg må ha.

 

- Å en medisin mot depresjon husker ikke hva den heter.

 

- Sobril (5mg) taes på kvelden før jeg legger meg alt etter behov, de er for at musklene skal slappe av

 

- Sovetabbeleter som jeg heller ikke husker navnet på. Har vanskeligheter med å få sove=(Taes etter behov..

 

- P-piller mot graviditet (piller dette å..)

 

Å så skal jeg starte med avonex, bremsemedisin mot ms, den må settes med sprøyte. Før jeg tar sprøyta MÅ jeg ta 2 paracet og 2 ibux pga bivirkningene, man skal visst ikke prøve uten for å se hvordan det går...

 

Så jeg synes det er ekkelt å stappe i seg alt dette her...Men jeg har sterke behov for alt dette..Skal jeg klare dagene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Tar tramadol 2-3 ganger (en av de i 3 tida på natta) de dagene jeg ikke må kjøre bil. Kan ikke kjøre bil fordi jeg merker jeg blir sløv av de. Har nesten kræsja pga jeg var helt sløv noen ganger etter jeg har tatt de! Paracet/pinex ol er ikke vits. Det hjelper ikke i det hele tatt :(

 

Jeg har også bekhterevs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også bekhterev og spiste også en del smertestillende før og hadde de samme bekymringene. Jeg slutta med smertestillende når jeg begynte å prøve å bli gravid og siden det tok veldig lang tid før det ble baby fikk jeg god tid til å lære å leve med smertene.

 

Jeg har vært en god del dårlig det siste året, men klarer meg uten piller. Hovedsakelig trener jeg meg gjennom smertene og har også god nytte av manuell terapi.

 

Jeg mener ikke å si at jeg aldri mer kommer til å ta smertestillende viss ting blir virkelig dårlig, eller å kritisere dere for å spise piller, men å fortelle at jeg har overraska meg selv når det kommer til hvordan jeg faktisk klarer å flytte terskelen for hva som er overkommelig av smerter og hvordan det blir lettere etterhvert å ikke fokusere på smertene som er der. For meg føles det mye bedre å leve uten medisinering og jeg er veldig glad for at jeg har klart omstillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ahr også bechtrev og jeg bruker en god del paracet 1gr/ naproxen 1gr i kombinasjon 2 ganger daglig, så bruker jeg også smerteplastret Norspan. Dette tar bare toppene og håper inderlig jeg kan få biologisk medisin snart. Har stor tro på dem sammen med methotrexat eller hva det heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hyppige migrene annfall. Legen min har satt med på innsovningstabbletter stilnoct har gått på disse i 6 mnd og har ikke hatt et eneste annfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Jeg vet ikke hva jeg har enda. Er under utredning for stive, vonde ledd, smerter i kroppen og tretthet.

 

Jeg får nå 600mg ibux og 2x 500mg pinex. Tar dette 3 ganger til dagen. Har prøvd å slutte, men pga smertene må jeg ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...