Gå til innhold

Vi fikk bare låne Aileen i 14 dager...


Kjærlighet <3

Anbefalte innlegg

Lørdag 23.aug var vi lykkelige, vi var blitt trebarnsforeldre :-) Noen timer senere ble jenta vår innlagt på nyfødt intensiven med våte lunger, helt ufarlig. 4 dager senere ble jeg utskrevet og sendt hjem med ord som"dette er ikke noe å bekymre seg for, dere får henne hjem om noen få dager. Dra hejm med god samvittighet." 3,5 time senere får vi telefon om å komme så raskt vi kan til sykehuset, Aileen sluttet å puste, ser ut som hun har hatt en form for anfall. Men vi vet ikke hva som feiler babyen deres!

Dette var onsdag 27.aug, tidlig på morgenen 28.8 landet jeg og Aileen på Gardemoen med luftambulanse. Nåtten hadde avslørt en alvorlig hejrtefeil. Hypoplastisk Venstre hjertekammer syndrom. (lasse liten syndromet) Vi skulle på rikshospitalet. Hjertefeielen henes isolert sett kunne opereres, ikke alle med denne diagnosen kan det. Men pga at den ble oppdaget så sent som den ble og hele kroppen hennes hadde vært for lenge med for lite oksygen tilførsel hadde hjernen hennes blitt altfor skadet. Fredag 29.8 kom dommen, jenta deres får ikke tilbud om operasjon. Dere sendes hejm for å avslutte behandlingen....

Verden raste sammen..... Vi måtte vente til 1.sept før vi kom oss hjem. Dagen etter tok vi Ailleen av respiratoren og onsdag 3/9 avsluttet vi medisinen som holdt henne i livet.

Vi rakk å få badet henne, kledd henne i egne klær. Vi fikk henne med oss hjem to dager og en dag på besøk til et venne par. samme dag som hun døde fikk storesøster og storebror henne med ut på trilletur. Vi skapte minner! :-) 3 dager klarte Aileen seg uten medisinen. Lørdag 6.9 døde hun. Hun lå midt i mellom mammaen og pappaen sin, vi sang til henne , holdt henne, pratet til henne og var bare sammen med henne.

 

Begravelsen var på torsdag 11. Nå er bare alt tomt, vondt og håpløst. Jeg gråter masse og skjønner ikke noe. Hvorfor????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får forferdelig vondt i meg, når jeg leser innlegget ditt. Det verste som kan skje en mor, er å miste sitt barn, så jeg vet at du har det vondt - ufattelig vondt..

Har ikke noen ord som kan ta bort smerten din, men vil sende deg en trøsteklem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt å lese at nok en familie har mistet fotfestet.. Og mistet det umistelige. Jeg gråter for dere nå..

 

Når det er sagt blir jeg litt glad inni meg når jeg ser at dere hadde henne hjemme, at dere skapte minner med henne. De er viktige, og de blir bare viktigere og viktigere ettersom tiden går.

 

Min medfølelse har dere i denne tiden, og jeg sender av gårde et hav av klemmer. Jeg vet desverre hvor vondt det er å miste, men jeg vet også at tiden går og livet går videre. En dag av gangen, men tiden jobber for dere. Dere vil komme gjennom dette, men aldri over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg gråter ! :( Jeg har ikke ord! Har tent ett lys for Aileen som står og brenner i vindusposten akkurat nå. Det er så ufattelig urettferferdig, uforståelig og grusomt. Stor og varm klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et aug barn jeg også. Fikk høre av ei venninne at hun hadde lest at du hadde mistet.

Du er et kjent nick for meg siden vi gikk gravide samtidig.

 

Jeg ble veldig trist , men likevel veldig rørt av innlegget ditt.

 

 

Jeg sitter jo her med en 5 uker gammel gutt, så jeg føler det veldig på kroppen når jeg leste innlegget ditt.

 

Men så utrolig godt det må være for dere å få ha henne hjemme den lille tiden. Jeg fikk veldig klomp i halsen og tårer i øynene da jeg leste dere hadde en liten trilletur med henne. Så mye omsorg hun fikk av dere like før hun døde. Sitter bare ¨gråter over hvor trist det er og hvor rørende det er å lese siste tiden hennes.

 

Men så fryktelig urettferdig hun ikke fikk den sjansen å få en operasjon.

 

Sender deg og din familie varme tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig trist å lese at enda flere har måttet oppleve det verste som kan skje med foreldre,,,,

HIstorien deres minner litt om vår og jeg sitter her med tårer i øynene og klumpen i halsen. I dag brenner et lys for Aileen og vår engel.

 

Føler virkelig med dere.

 

Ta vare på hverandre i denne tunge tiden og snakk masse med hverandre og andre.

 

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Takk for mange gode ord og varme tanker :-)

 

Nå er det 3 uker siden Aileen døde, fortsatt føles alt bare forferdelig tomt og trist. Men innimellom kan vi også være glade og det er godt, vi har jo to andre barn å ta oss av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender en trøsteklem.

 

Så ufatteligt urettferdi at noen skal oppleve å miste sitt elskede barn.

 

stakkars dere.

 

Godt dere fikk lage noen minner med henne og å oppleve henne i live.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Herregud så trist.. Sitter her med tårer i øynene..Jenta mi er 10 dager nå, og kan ikke tenke meg hvordan livet ville vært uten henne..

 

Kondolerer virkelig =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

kondolerer:( fikk tårer i øynene av å lese innlegget ditt.. det værste som kan sje er å miste sitt eget barn, har ikke kunne tenkt meg et liv utn jenta mi;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Huff detta var trist og lese :(

Her sitter jeg 2 små barn......friske og raske, som hyler og skriker......og jeg bare tenker på hvor utrolig heldig jeg er!!!!!

Tankene mine går til deg.......og at tiden leger alle sår.....i hvertfall så godt det lar seg gjøre.

Det er ingen selvfølge å få sunne og friske barn,det har skjønt nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Tusen takk for mange gode ord og tente lys :-)

 

 

Så rart det er å lese det jeg skrev for snart to år siden.... Jeg kjenner hvor desperat jeg var etter svar, hvor håpløst og mørkt alt så ut. Jeg trodde jeg aldri skulle komme opp fra det mørkeste hullet jeg noensinne hadde vært i... Men det har jeg gjort! :-) Selv om jeg enda savner lillejenta mi så mye at det gjør vondt, kan jeg stort sett si at livet tross alt er ganske bra å leve , hvertfall for det meste :-)

 

Vi er så uendelig takknemlig for den tiden vi fikk sammen med henne, og jeg vet at hun har lært meg masse :-) Jeg ville aldri vært henne foruten, selv om jeg hadde visst hvordan det kom til å gå.

 

Henrik kom til familien rett under ett år etter fødselen til Aileen, jeg hadde termin på bursdagen hennes :-) og med Henrik kom sola !

Jeg er sikker på at Aileen er stolt storesøster!

 

Takk Aileen, for at du valgte oss! Takk for at vi fikk ha deg sammen med oss noen dager! Takk for alt du har lært meg!

Jeg er så glad for at jeg er mamma`en din <3

 

Jeg elsker deg jenta m i <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...